تاثیر ۱۶ تریلیون دلاری نسل پنجم ارتباطی بر اقتصاد

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲

زومیت| آزمایش نخستین شبکه کامل پنجم ارتباطی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با موفقیت تست شد. ایران یکی از معدود کشورهایی است که طبق استاندارد جهانی و در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ توانسته در جهان شبکه کامل ۵G را آزمایش کند. این در حالی است که ۷۶‌درصد از اپراتورهای بزرگ جهان تاکنون تلاش کرده‌اند که نسل پنجم ارتباطی را آزمایش کنند که موفق نشده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۵، نسل پنجم ارتباطی تاثیر ۱۶ تریلیون دلاری بر اقتصاد جهان داشته باشد. همچنین در خصوص اکوسیستم اینترنت اشیای صنعتی نیز تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۲۰ میلیارد حسگر و ۳۸٫۵ میلیارد دستگاه از این نسل استفاده می‌کنند.

دزفولی با اشاره به اینکه شبکه ارتباطی در حال پیشرفت و روند گسترش را طی می‌کند، گفت: در حال حاضر ایرانسل بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور است و از کامل‌ترین زنجیره فناوری و دیتای همراه بهره می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به افق ۱۴۰۴ و سند چشم‌انداز توسعه در راستای اقتصاد مقاومتی، اشاره کرد و گفت: فناوری نسل پنجم ارتباطی می‌تواند باعث ایجاد ارزش‌افزوده و رشد سالانه اشتغال و شاخص‌های عمده رشد در کشور شود.

وی افزود: رشد تولید محتوا و توسعه ارائه خدمات (پرداخت، آموزش، بهداشت، حمل‌ونقل و…)، توسعه IOE/IOT به عنوان واسطه کاربری بین شبکه و نیازهای بازار، سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌های فعال در جهت تسریع در رشد بازار و حمایت و پشتیبانی جدی از کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی از آغاز تا ورود به بازار نیز از جمله برنامه‌هایی است که در حال پیگیری از سوی این اپراتور است. گفتنی است در نسل پنجم ارتباطی سرعت به بالاترین حد ممکن می‌رسد، تاخیر از بین می‌رود و بهره‌وری طیف و ظرفیت شبکه نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظر