اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۳۷

فالکون ۹ برای سومین بار به فضا می‌رود

اسپیس فلایت    اسپیس ایکس قصد دارد در یکشنبه آتی برای سومین بار در کمتر از ۹ روز، موشک فالکون ۹ را به فضا بفرستد.

شرکت اسپیس ایکس هفته گذشته دوبار پیاپی موشک فالکون ۹ را به فضا فرستاد. درهمین راستا این شرکت قصد دارد در یک‌شنبه آتی دوباره این موشک را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا بفرستد و همراه خود یک ماهواره اینتل ست e۳۵ را نیز به مدار می‌برد.

ارسال موشک فالکون ۹ در یک‌شنبه آتی توانایی اسپیس ایکس برای آماده‌سازی مرکز فضایی کندی را برای ارسال موشک نشان می‌دهد.

سخنگوی شرکت اینتل ست (یک شرکت تهیه‌کننده خدمات ارتباطی ماهواره ای) روز گذشته تایید کرد ارسال موشک در یک‌شنبه آتی در ساعت ۷: ۳۶ بعداز ظهر انجام می‌شود. اگر این موشک همان روز به زمین بازگردد، سومین عملیات ارسال موشک این شرکت در کمتر از ۹ روز انجام خواهد شد.

ماهواره اینتل ست e۳۵ برای تهیه خدمات پهنای باند، ارائه خدمات پخش برنامه‌های تلویزیونی Ultra HD و خدمات دیگر برای کاربران موبایل و مشتریان دولتی به فضا ارسال می‌شود.

کره‌شمالی تلفن هوشمند می‌سازد

ان‌کی‌نیوز    شرکتی در کره شمالی یک تلفن هوشمند ساخته که شباهت زیادی به آیفون دارد. به گفته این شرکت تمام بخش‌ها و سیستم عامل این موبایل در داخل کشور تولید شده‌اند.

شرکتی در کره شمالی یک تلفن هوشمند داخلی ساخته و عرضه کرده است. این تلفن شباهت بسیار زیادی به آیفون دارد! موبایل مذکور Jindallae۳ نام گرفته و توسط شرکت دولتی DPRK ساخته شده است.

 تصاویر این موبایل با ویژگی‌های بهبود یافته و امنیتی به تازگی منتشر شده است. البته اطلاعات دیگری از این دستگاه به غیر از نام آن منتشر نشده است. شرکت سازنده در گزارش خود اعلام کرده سیستم عامل این موبایل به‌طور داخلی ساخته شده است.

گوگل 2.4 میلیارد یورو جریمه شد

بیزینس اینسایدر    اتحادیه اروپا شرکت بزرگ فناوری را به جرم رعایت نکردن قوانین آنتی تراست به پرداخت 2.4 میلیارد یورو جریمه محکوم کرده است.   اتحادیه اروپا به دلیل رعایت نکردن قوانین آنتی تراست، گوگل را به پرداخت 2.4 میلیارد یورو جریمه محکوم است. البته احتمالا این بخشی از بهایی است که اتحادیه اروپا به دلیل رعایت نکردن قوانین از گوگل طلب کرده است.

مبلغ این جریمه نیز بی‌سابقه است که البته باتوجه به درآمد ۹۰ میلیارد دلاری گوگل در سال این جریمه چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. اما شواهد حاکی از آن است که با سخت‌تر شدن قوانین مختلف گوگل در آینده با کاهش درآمد روبرو خواهد شد.

دلیل این جریمه نیز آن بود که مقامات اتحادیه اروپا معتقدند گوگل از سلطه موتور جست‌وجوی خود به‌طور ناعادلانه برای ساخت خدمت خرید گوگل استفاده کرده است. تصمیم کمیته آنتی تراست اروپا نتیجه تحقیقی ۷ ساله است.

سازمان رقابت اتحادیه اروپا در آوریل ۲۰۱۵ میلادی گوگل را به اختلال در جست‌وجوهای اینترنتی به سود خدمت خرید خود متهم کرد. در آن زمان پیش‌بینی می‌شد گوگل ۹ میلیارد دلار جریمه شود.

عرضه نسخه بتای «آی‌او‌اس۱۱»

فوربس    شرکت اپل اعلام کرده نسخه بتای سیستم عامل جدید آن برای عموم عرضه شده است. نسخه کامل این سیستم در سال جاری عرضه خواهد شد.  شرکت اپل نمونه بتا از سیستم عامل iOS۱۱ را عرضه کرده است. البته این شرکت به کاربران هشدار داده قبل از استفاده از iOS۱۱ از دستگاه‌های خود بک آپ بگیرند زیرا هنوز کار روی سیستم عامل ادامه دارد.  سیستم عامل iOS۱۱ دارای ویژگی‌های مختلف از ارتقای «سیری» تا «اپل پی» و قابلیت‌های واقعیت مجازی است.  البته از آنجا که نسخه عمومی بتای این سیستم عامل هنوز در حال توسعه است، احتمالا برخی اپلیکیشن‌ها و خدمات به‌طور صحیح کار نمی‌کنند. نسخه کامل iOS۱۱ در سال جاری عرضه خواهد شد.

چوب‌لباسی هوشمند برای از بین بردن بوی بد لباس

انگجت    یک شرکت ژاپنی چوب لباسی ساخته که بوی بد لباس‌ها را طی ۵ ساعت از آنها پاک می‌کند. شرکت پاناسونیک چوب لباسی هوشمندی ساخته که با انتشار ذرات نانو با بار منفی در فضای اطراف لباس‌ها، بوی بد را از آنها می‌زداید.  این گجت که Deodorant Hanger MS نام گرفته طی بازه‌یی ۵ ساعته از شدت بوی لباس‌ها می‌کاهد. این شرکت ژاپنی ادعا می‌کند چوب لباسی مذکور برای از بین بردن بوی دود، عرق و کباب بسیار کارآمد است! به هرحال این چوب لباسی از فناوری به نام nanoe استفاده می‌کند.

ذرات نانو آنقدر ریز هستند که چشم انسان نمی‌تواند آنها را ببیند.  پاناسونیک از این ذرات در طیف وسیعی از دستگاه‌ها مانند سشوار نیز استفاده کرده است. سیستم مذکور نیازمند یک منبع انرژی است. همچنین دارای کابل خاصی است که به پریز متصل می‌شود. اما دستگاه همچنین شامل چند باتری است.

دستگاه در حالت معمولی طی ۵ ساعت بوی لباس‌ها را از بین می‌برد. علاوه‌بر آن بوهای شدید را طی ۷ ساعت از لباس پاک می‌کند.

 

 

ارسال نظر