معرفی برترین شرکت‌های هوشمند دنیا

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۳۶
معرفی برترین شرکت‌های هوشمند دنیا

مهر    نشریه تکنولوژی ریویو فهرست ۵۰ شرکت برتر دنیا در زمینه تلفیق فناوری‌های نوآورانه با یک مدل اقتصادی موثر را ارائه کرده است.

تکنولوژی ریویو همه‌ساله اقدام به معرفی ۵۰شرکت برتر دنیا در زمینه ارائه فرصت‌های جدید می‌کند. نام‌هایی که در این فهرست ارائه می‌شود در زمینه تلفیق فناوری‌های مهم و کاربری با امور تجاری به عنوان یک الگوی موفق عمل می‌کنند.

در فهرست سال ۲۰۱۷ این نشریه معتبر علمی، Nvidia به‌عنوان برترین شرکت معرفی شده است. این برند در عرصه ماشین‌آلات هوشمند فعال است و ارزشی بالغ بر 90.9 میلیارد دلار دارد. اگرچه این شرکت همچنان بخش قابل توجهی از منابع درآمدی خود را از طریق فروش تراشه‌های گرافیکی ویژه بازی‌های ویدئویی کسب می‌کند اما ورود چشم‌گیری نیز به عرصه نرم افزارهای هوش مصنوعی داشته است. در رتبه دوم عنوان اسپیس ایکس دیده می‌شود که یکی از شرکت‌های زیرنظر الون ماسک به‌شمار می‌آید. این شرکت ۱۲میلیارد دلار ارزش دارد. اسپیس ایکس قراردادهای سودآوری با ناسا در زمینه ارسال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی منعقد کرده و همزمان ماهواره‌ها و سایر کاوشگرها را به مدار زمین منتقل می‌کند.  آمازون با ارزشی درحدود 479.3 میلیارد دلار، سومین شرکت در این عرصه محسوب می‌شود. آمازون به‌طرز فزاینده‌یی از فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا مفهوم متحول شده‌یی از محاسبات و خرید سیار (موبایل) را نهادینه کند. شرکت ۲۳ andMe که در زمینه زیست پزشکی فعال است درحالی در رتبه چهارم فهرست ۵۰ شرکت برتر دنیا در زمینه تلفیق فناوری‌های نوآورانه با یک مدل اقتصادی قرار دارد که تنها 1.1 میلیارد دلار ارزش دارد که این خود نشان از رشد خیره‌کننده آن در ماه‌های اخیر دارد.

پس از این شرکت، نوبت به آلفابت با ارزش هنگفت 673.9 میلیارد دلار می‌رسد که حالا گوگل را در دل خود جای داده است. آلفابت در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند و سیستم‌های خودکار پیشرفت‌های خیره‌کننده‌یی داشته است.  از دیگر شرکت‌های شاخص که در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند می‌توان به FirstSolar اشاره کرد که در عرصه تولید صفحات خورشیدی فعالیت داشته و 4.3 میلیارد دلار ارزش دارد. در این فهرست، اینتل در رتبه سیزدهم قرار دارد. همچنین اپل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا با ارزش خیره‌کننده

۷۶۱. ۴ میلیارد دلار در رتبه شانزدهم جای گرفته است.  فیس بوک با ۴۴۷. ۹ میلیارد دلار ارزش که همواره به استفاده از هوش مصنوعی توسعه خود مشهور بوده در رتبه ۲۳ فهرست تکنولوژی ریویو قرار دارد.

در فهرست ۵۰ شرکت برتر دنیا در زمینه تلفیق فناوری‌های نوآورانه با یک مدل اقتصادی، مایکروسافت رتبه‌یی بهتر از ۲۷ به خود اختصاص نداده است. همچنین تسلا که یکی دیگر از شرکت‌های سرشناس الون ماسک محسوب می‌شود با ۶۴ میلیارد دلار ارزش در رتبه ۳۱ قرار دارد. تسلا در زمیه طراحی و توسعه خودروهای برقی و هوشمند شناخته شده است.  شرکت بزرگ Foxconn که تقریبا تمامی گوشی‌های آیفون را تولید می‌کند با ۱۶۰ میلیارد دلار ارزش در رتبه ۳۳ این فهرست دیده می‌شود.  از آن گذشته، شرکت قدیمی و معتبر IBM که ۱۴۵. ۴ میلیارد دلار بها دارد در جایگاه ۴۹ این فهرست دیده می‌شود.

 

 

ارسال نظر