اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۷۵

مقامات امریکا در پی رشوه به تلگرام

وایرد| موسس تلگرام ادعا می‌کند مقامات دولتی ایالات متحده امریکا سعی کرده‌اند به او و کارمندانش رشوه دهند تا با نصب یک برنامه رایانه‌یی مکانیسم‌های امنیتی پیام رسان را دور بزنند.

پاول دوروف موسس تلگرام ادعا می‌کند مقامات دولتی ایالات متحده امریکا سعی کرده‌اند به او و کارمندانش رشوه دهند تا با نصب یک برنامه رایانه‌یی مکانیسم‌های امنیتی پیام رسان را دور بزنند.

او در پاسخ به انتقادی به این اپلیکیشن در توییتر نوشت: طی هفته نخست سفر گروه ما به امریکا، سازمان‌های امریکایی دوبار سعی کردند به ما رشوه دهند و علاوه بر آن اف بی‌ای نیز در این باره به من فشار می‌آورد. او در ادامه این پیام افزود: به اعتقاد من ساده لوحانه است که سازمان و شرکت‌ها یک اپلیکیشن رمزگذاری ایمن را از داخل امریکا اداره کنند. دوروف همچنین ادعا کرد رقیب اصلی تلگرام یعنی اپلیکیشن Signal احتمالا پیام‌های رمزگذاری شده را در اختیار دولت امریکا قرار می‌دهد. البته تاکنون ادعای دورف ثابت نشده است. اپلیکیشن سیگنال توسط Open Whisper Systems ارائه شده و براساس کدهایی با منبع باز نوشته شده است.

تولید انرژی از عرق کاربر

نیوساینتیست| محققان امریکایی وسیله‌یی ساخته‌اند که بطور مستقیم به پوست کاربر می‌چسبد و با عرق او می‌تواند انرژی تولید کند. آنها امیدوارند روزی از این فناوری برای شارژ موبایل استفاده کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو نوعی وصله ساخته‌اند که بطور مستقیم به پوست بدن می‌چسبد و با سوخت زیستی فعال می‌شود. این وسیله می‌تواند به وسیله عرق کاربر 2 روز انرژی مورد نیاز یک رادیو را تامین کند! این وسیله که از مواد طبیعی ساخته شده از عرق انسان به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان از این وصله برای شارژ دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه در آینده نزدیک استفاده کرد. جوزف وانگ و گروهش در دانشگاه کالیفرنیا این پچ را ساخته‌اند. پچ مذکور بسیار کوچک است و بطور مستقیم به پوست می‌چسبد. شیوه کارکرد پچ توسط آنزیمی انجام می‌شود که مانند فلزات داخل باتری‌های معمولی کار می‌کند. سپس با ارسال اسید لاکتیک موجود در عرق پچ فعال می‌شود. به گفته محققان دریافت میزان انرژی کافی از این پچ کمی مشکل است. به هرحال این فناوری را می‌توان برای کنترل عملکرد ورزشکار به کار برد اما هدف اصلی اختراع آن ردیابی سلامت فرد است.

افشای ۳۲ ترابایت اطلاعات مخفی ویندوز۱۰ در اینترنت

بیزینس اینسایدر| حجم زیاد و بی‌سابقه‌یی از کدهای برنامه‌نویسی سیستم عامل ویندوز۱۰ در فضای مجازی منتشر شده است. کدهای مذکور حاوی ۳۲ ترابایت داده است.

این کدها شامل کدهای منبع ویندوز۱۰ و کدهای دیگری است که تنها در داخل شرکت مایکروسافت بطور داخلی مورد استفاده بوده‌اند.

مایکروسافت بعد از تایید این کدها، اصالت آنها را تایید کرده است. بخشی از این کدها مربوط به سخت افزارهای رایانه‌های شخصی مانند درایوهای یواس بی، وای – فای و بلوتوث که برای کار کردن با ویندوز۱۰ طراحی شده‌اند، هستند. کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که هکرها با سوءاستفاده از کدهای نشت کرده به اینترنت می‌توانند آسیب‌پذیری‌های جدیدی را شناسایی کرده و از آنها برای طراحی بدافزارهای تازه برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرقت این کدها از شرکت مایکروسافت در ماه مارس گذشته رخ داده و نخستین بار در سایت BetaArchive.com منتشر شده است. مدیران این سایت می‌گویند بعد از اطلاع از موضوع تمامی کدهای مذکور را پاک کرده‌اند.

مایکروسافت می‌گوید احتمالا منشأ نشت این کدها برنامه‌یی موسوم به Shared Source Initiative است که مایکروسافت از آن برای به اشتراک‌گذاری کدهای منبع خود با شرکت‌های سازنده رایانه‌های شخصی و دیگر همکاران خود بهره می‌گیرد. در این مجموعه کدهای متنوعی از برخی نسخه‌های ویندوز۱۰ که هرگز در اختیار کاربرانی در خارج از شرکت مایکروسافت قرار نگرفته‌اند، نیز مشاهده می‌شود.

تلاش دانشمندان برای پاک کردن خاطرات تلخ از حافظه

 دیجیتال ترندز| محققان می‌گویند برای نخستین‌بار موفق شده‌اند بخش‌هایی از حافظه حلزون‌ها را به انتخاب خود پاک کنند، اقدامی که یک گام مثبت برای انجام اقداماتی مشابه در سایر موجودات و از جمله انسان تلقی می‌شود.

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و دانشگاه مک‌گیل در مونترال کانادا با همکاری یکدیگر روشی منحصر به فرد ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان بخش‌هایی از حافظه نوع خاصی از حلزون‌های دریایی را پاک کرد، ولی سایر بخش‌های حافظه آنها را دست نخورده و سالم باقی گذاشت.

آنان می‌گویند با تکمیل این تحقیقات می‌توان روزی داروهایی تولید کرد که قادر به کشف و شناسایی برخی خاطرات تند و آزاردهنده در ذهن انسان بوده و آنها را از حافظه پاک کنند؛ بدون آنکه این کار منجر به تاثیرگذاری منفی بر دیگر خاطرات مطلوب و مثبت ذخیره شده در حافظه بشر گردد.

محققان برای رسیدن به این هدف برخی مولکول‌های خاص مرتبط با یک آنزیم به نام

Protein Kinase M (PKM) را بلوکه کردند که مرتبط با نگهداری خاطرات بلندمدت است. نتایج این تحقیق در نشریه علمی پژوهشی کورنت بیولوژی منتشر شده است. این روش فعلا تنها بر روی نوع خاصی از حلزون‌ها مفید واقع شده، ولی پژوهشگران می‌گویند در تلاش برای تسری آن به انسان‌ها هستند. زیرا PKM در انسان‌ها هم وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست تحقیقات در این زمینه چه زمانی تکمیل خواهد شد.

 

 

ارسال نظر