تولید نخستین بازی ویدیویی که با صدای انسان کنترل می‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴

 انگجت| به زودی باید استفاده از دسته کنترل را برای اجرای بازی‌های ویدیویی کنار بگذارید، چون نسل جدیدی از بازی‌های رایانه‌یی از راه می‌رسند که کنترل آنها فقط با صدای انسان انجام می‌شود. در بسیاری از بازی‌های ویدیویی پیشرفته مکالمات صوتی بین شخصیت‌ها نقش حاشیه‌یی بازی می‌کند، اما در بازی فرمانده کشتی فضایی یا Starship Commander شرایط کاملا متفاوت است.

در این بازی که در آینده نزدیک برای هدست‌های واقعیت مجازی Oculus و SteamVR عرضه می‌شود چالش‌های فراوانی بر سر راه کاربران قرار می‌گیرد که حل آنها از طریق صدای کاربران ممکن است.

کاربران بازی یاد شده باید هدایت یک کشتی فضایی را در فضایی ترسناک و وهم آلود بر عهده بگیرند و کنترل همه‌چیز با استفاده از صدای آنها صورت می‌گیرد. به عنوان مثال کاربر برای هدایت کشتی فضایی باید عبارت: «رایانه، از حالت هدایت خودکار استفاده کن» را بیان کند. این نخستین بار است که یک بازی رایانه‌یی به گونه‌یی طراحی می‌شود که هدایت کل فرآیندهای آن از طریق گفت‌وگو و مکالمه صورت می‌گیرد. بازی مذکور دارای هوش مصنوعی بالایی است و لذا افراد باید در تعامل با شخصیت‌های موجود دقت کنند تا بتوانند مراحل مختلف را پشت سر بگذارند. سازندگان این بازی می‌گویند برای هر سوال احتمالی از شخصیت‌های بازی ۵۰ واکنش متنوع را در نظر گرفته‌اند و همین امر بر جذابیت آن می‌افزاید.

 

ارسال نظر