اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۵

تمرکز اپل روی توسعه فناوری خودروهای خودران

وی‌تری   مدیر شرکت اپل می‌گوید اپل  روی توسعه فناوری اتومبیل‌های خودران تمرکز کرده است. تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل برای نخستین‌بار در مصاحبه تصویری با شبکه تلویزیونی بلومبرگ از اراده و تمرکز این شرکت روی توسعه فناوری خودروهای خودران خبر داد. یک خودروی خودران یا خودروی بی‌راننده نوعی وسیله نقلیه خودکار است که می‌تواند با قابلیت‌های یک خودروی سنتی عمل کند و انسان را جابه‌جا نماید. یک خودروی خودران قادر است با احساس کردن محیط اطراف، خود را هدایت و ناوبری کند.  در این خودروها انسان تنها مقصد خود را مشخص می‌کند و دیگر نیازی به هیچ‌گونه فعالیت فیزیکی یا مکانیکی برای حرکت خودرو ندارد.  خودروهای خودران محیط اطراف خود را با فناوری و تکنیک‌هایی چون رادار، جی پی اس و بینایی رایانه‌یی احساس می‌کنند. سامانه‌های کنترل پیشرفته، اطلاعات به دست آمده را تفسیر و پردازش می‌کنند و با استفاده از آنها مسیرهای حرکتی مناسب، موانع و علامت‌های مربوطه را شناسایی می‌کنند.  خودروهای خودران معمولا می‌توانند نقشه‌های خود را با استفاده از ورودی حسی خود بروزرسانی کنند و بدین وسیله حتی در محیط‌های کاملا ناشناس نیز به خوبی حرکت کنند.

 

امریکا از ساخت اسلحه سایبری در روسیه خبر داد

ریانووستی   مرکز امنیت سایبری دراگوس امریکا اعلام کرد هکرهایی از روسیه، نوع جدیدی از اسلحه سایبری را طراحی کرده‌اند که در کار شبکه‌های الکترونیکی اختلال ایجاد می‌کند.  این اسلحه سایبری را کارشناسان دراگوس، CrashOverride نامیده‌ و اعلام کرده‌اند که روسیه تاکنون یک‌بار از آن برای اختلال در کار سیستم‌های انرژی اوکراین در دسامبر سال گذشته میلادی استفاده کرده است.  به ادعای کارشناسان امریکایی هکرهای روس موفق شده‌اند تقریبا پنج بخش انرژی در کی یف را با این اسلحه سایبری در کنترل بگیرند. با این حال امریکایی‌ها تاکنون در خصوص ادعای خود دلیل و مدرکی ارائه نکرده‌اند.  در همین حال سرجیو کالتاجیرونه، رییس مرکز تحقیقاتی دارگوس گفت: این تئوری و سناریوی حمله ۱۰ ساله و چیزی است که قواعد جنگ سایبری را تغییر می‌دهد. متخصصین دراگوس بعید نداسته‌اند که روس‌ها از اسلحه‌های سایبری خود برضد امریکا استفاده نکنند زیرا به گفته آنان هکرهای روسی به سیستم‌های انرژی امریکایی نیز علاقه نشان داده‌اند!

 

تولید رایانه دل برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای

آرس‌تکنیکا   شرکت دل مجموعه‌یی از رایانه و ابزار جانبی آنها را برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌یی عرضه کرده است.  دو صفحه کلید مکانیکی و دو موشواره از جمله اجزای این مجموعه بوده است.

یکی از این دو صفحه کلید 89 دلاری از سوئیچ‌های KaiHua و کلیدهای حرفه‌یی برای ارتقای سرعت عمل و زمان واکنش در جریان اجرای بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کند. فناوری ضدسایه اندازی روی کلیدها از جمله دیگر مزایای این صفحه کلید است. صفحه کلید Pro Gaming دل هم که 119 دلار قیمت دارد از امکاناتی برای کنترل صدا، حافظه onboard و سیستم نور پس زمینه آر جی بی‌برخوردار است.  دل یک نمایشگر 24.5 اینچی Alienware 25 هم با دقت 1920 در 1080 پیکسل عرضه کرده که ضخامت کمی دارد و 240 هرتزی است. مدت زمان واکنش تصویری آن هم 2 میلی ثانیه اعلام شده است. دل رایانه رومیزی بازی Area 51 خود را هم به روز کرده تا از پردازنده قدرتمند Threadripper شرکت ای‌ام دی و پردازنده‌های سری Skylake اینتل پشتیبانی کند. قیمت این محصول 1700 دلار خواهد بود و اکثر این محصولات ظرف یک ماه آینده به‌طور عمومی عرضه می‌شوند.

 

«وریزون» مالک یاهو شد

سی‌ان‌ان   شرکت وریزون اعلام کرد یاهو را به قیمت 4.48 میلیارد دلار خریده است. در همین راستا ماریسا مایر مدیر ارشد اجرایی یاهو استعفا داد. او به عنوان مزایای پایان خدمت ۲۳ میلیون دلار دریافت کرد.  شرکت مخابراتی وریزون اعلام کرد شرکت یاهو را به قیمت 4.48 میلیارد دلار خریده است. درهمین راستا ماریسا مایر مدیر ارشد اجرایی این شرکت از سمت خود استعفا کرد. براساس اخبار رسیده، مایر به عنوان مزایای پایان خدمت در یاهو ۲۳ میلیون دلار دریافت می‌کند. او در ایمیلی نوشت: با توجه به تغییراتی که در نقش من در سازمان ایجاد شده، آن را ترک می‌کنم.  این درحالی است که طی ۵ سال ریاست مایر بر یاهو، این شرکت با شکست‌های متعددی روبرو شد اما به هرحال او با دستمزدی کلان یاهو را ترک می‌کند. درهمین راستا نیویورک تایمز نیز گزارش داده مایر علاوه بر مبلغ ۲۳ میلیون دلار مزایای پایان خدمت، سهامی به ارزش ۱۸۶ میلیون دلار نیز دریافت خواهد کرد.

 

ناسا ابرهای رنگین‌کمانی می‌سازد

فیوچرزیم   ناسا با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های راکتی یکی از زیباترین پدیده‌های مصنوعی یعنی ابرهای رنگین کمانی را ایجاد می‌کند.   این ابرهای مصنوعی رنگین کمانی بر لایه فوقانی اتمسفر زمین به حرکت درآمده و منظره‌یی مشابه شفق قطبی را پدید می‌آورند.  قرار بود این برنامه که با پرتاب راکتی مخصوص صورت می‌گیرد شب گذشته انجام شود که به دلیل مساعد نبودن اوضاع جوی به چهارشنبه شب به وقت شرق امریکا (سحرگاه پنج‌شنبه به وقت ایران) موکول شد.  برنامه ناکام دیشب ناسا هفتمین تلاش برای پرتاب این راکت از تاسیسات پرتاب‌های والوپ واقع در ویرجینیا بود.  بر اساس برنامه‌ریزی دقیق ناسا، ۵ دقیقه مانده به پرتاب راکت ۱۰ قوطی افشانه مخصوص که هر یک به اندازه قوطی نوشابه هستند از آن جدا می‌شود. از این طریق حجمی از باریوم، استرنتیوم و اکسید کاپریک (مس دو ظرفیتی) به درون اتمسفر تزریق می‌شود. در نتیجه چنین فرآیندی ابرهای مصنوعی به رنگ قرمز و آبی - سبز ایجاد می‌شود.

 

ارسال نظر