انتقاد کاربران از کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی مخابرات

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۳

فارس   بنابر اعلام کاربران، سرویس‌های دانلود نامحدود اینترنت مخابرات از چند روز پیش دچار اختلال و کندی سرعت شدید است و این اختلال تاکنون ادامه‌ دارد.

 کاربران سرویس اینترنت شرکت مخابرات ایران در منطقه تهران اعلام می‌کنند که سرویس‌های نامحدود این شرکت از چند روز پیش با اختلال و کندی سرعت شدید همراه شده‌اند.

بنا به گفته مشترکان این شرکت اپراتورهای مرکز تماس مشترکان بروز اختلال در سرویس را تاکید کرده‌اند. مشترکان می‌گویند: اختلال از چند روز پیش آغاز شده و تا این لحظه رفع نشده است.

بروز کندی در سرویس‌های اینترنت نامحدود در حالی که سرویس‌های حجمی اختلالی ندارند پیش از این نیز گزارش شده بود. همچنان که مشترکان سرویس‌های اینترنت نامحدود مخابرات منطقه تهران در آخرین روزهای سال 95 و نخستین روزهای سال 96 اعلام می‌کردند که سرویس اینترنت نامحدود مخابرات تهران دارای اختلال شدید و در برخی روزها قطعی کامل بود و اپراتورهای پاسخگوی شرکت نیز بروز اختلال را تایید کرده‌ بودند.  در همان زمان کامران کاظمی معاون تجاری مخابرات منطقه تهران در واکنش به این مشکل در پاسخ به فارس توضیح داد که «مشکلی که در سرویس‌‌های اینترنت نامحدود وجود دارد مربوط به سرعت اغلب پایین این سرویس‌هاست، چون سرعت این سرویس‌ها ثابت است در زمان خالی بودن شبکه نیز کاربران این سرویس‌ها نمی‌توانند از سرعت بیشتر استفاده کنند. در نتیجه این امر اگر ترافیک در شبکه افزایش یابد افت سرعت کاملاً برای مشترکان محسوس است.»

وی اما بروز اختلال در بازه یاد شده را تایید نکرد و گفت: در روزهای اعلام شده اختلالی در سرویس‌های اینترنت نامحدود مخابرات منطقه تهران وجود نداشت. چند روز پس از این ایام به دلیل اختلال ناشی از کابل برگردان در شبکه زیرساخت، شبکه به مدت چند ساعت دچار افت سرعت شد.

برخی تفاوت‌ها در کیفیت سرویس‌های نامحدود و حجمی در حالی ایجاد می‌شود که مخابرات برای جایگزین کردن سرویس اینترنت نامحدود با حجمی تلاش می‌کند اما مشترکان در برابر تغییر سرویس‌های نامحدود مقاومت می‌کنند و به دریافت این سرویس اصرار دارند. خبرنگار فارس موضوع این اختلال را با مخابرات منطقه تهران مطرح کرده که در صورت دریافت توضیحات آن را منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر