کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۵۸۶

حمله راکتی جدید  به پایگاه نظامی تاجی

پایگاه نظامی تاجی در شمال بغداد، پایتخت عراق شنبه بار دیگر هدف حمله چندین راکت قرار گرفت. هنوز مشخص نیست که این حمله کشته‌ای برجای گذاشته یا خیر اما نیروهای امنیتی عراقی اعلام کرده‌ند که دو نظامی از نیروی هوایی این کشور زخمی شده‌اند. این پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی در نزدیکی بغداد است و چهارشنبه نیز هدف حمله قرار گرفته بود. در جریان حمله روز چهارشنبه دو نظامی امریکایی و یک بریتانیایی کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

نشست مجازی اردوغان مرکل و ماکرون

منابع مطلع در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کردند، روسای‌جمهور ترکیه و فرانسه و صدراعظم آلمان نشست ۱۷ مارس را به‌خاطر نگرانی‌ها از ابتلا به ویروس کرونا به صورت یک کنفرانس ویدئویی برگزار خواهند کرد. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه با امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه، و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، این تماس ویدئویی را برقرار خواهد کرد تا درباره استان ادلب سوریه، بحران پناهجویان و آوارگان و همچنین روابط آنکارا-اتحادیه اروپا با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۱ نفر رسید

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده با شناسایی چهار نمونه مثبت کرونا در ولایت‌های هرات، کاپیسا، بلخ و سمنگان، شمار مبتلایان شناسایی شده در افغانستان به ۱۱ مورد رسیده است. تاکنون ۶ نمونه مثبت کرونا در ولایت غربی هرات، ۳ مورد در ولایت شمالی سمنگان، یک مورد در ولایت کاپیسا در شمال کابل و یک مورد دیگر در ولایت شمالی بلخ به ثبت رسیده‌اند. این نخستین موارد مثبت ویروس کرونا در ولایت کاپیسا و بلخ است. این نمونه‌های مشکوک از ولایات هرات، هلمند، فراه، غور، بغلان، بلخ، فاریاب، غزنی، لوگر، دایکندی، پروان، پکتیا و کابل جمع‌آوری شده است.

لغو پروازهای بین‌المللی عربستان

خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از وزارت کشور سعودی اعلام کرده از یکشنبه (امروز) به مدت دو هفته با هدف جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا تمام پروازهای بین‌المللی خود را به حالت تعلیق درخواهد آورد. در صورتی که شهروندان سعودی نتوانند به‎دلیل این محدودیت وارد عربستان شوند برای آنها این مدت تعطیلات رسمی در نظر گرفته خواهد شد. از سوی دیگر این تعطیلات برای شهروندانی که نتوانند به‌دلیل قرنطینه از خانه خارج شوند نیز در نظر گرفته خواهد شد. تاکنون ابتلای 86 نفر در عربستان به کرونا تایید شده است.

 

ارسال نظر