کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۹۸

احتمال ابقای عبدالمهدی در نخست‌وزیری عراق

ائتلاف الفتح عراق به ریاست هادی عامری اعلام کرده شماری از رهبران سیاسی عراق درباره ابقای عادل عبدالمهدی در سمت نخست‎زیری تا انجام انتخابات زودهنگام پارلمانی توافق کردند. به‌گزارش ایسنا، هادی عامری و عمار حکیم رهبر جریان حکمت اسلامی عراق، در نشستی با نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون در خصوص تشکیل دولت جدید عراق پس از استعفای محمد توفیق علاوی گفت‌وگو کردند. عراق در ماه‌های گذشته و پس از استعفای عادل عبدالمهدی دستخوش بحران سیاسی شده است.

کاهش بودجه نهادهای دولتی در عربستان

عربستان سعودی از بخش‌های دولتی خواسته برای جبران کاهش قیمت جهانی نفت بودجه خود را تا حدود ۲۰درصد کاهش دهند. به‌گزارش رویترز، درخواست‌ها برای کاهش بودجه بیش از یک هفته پیش در پی تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بازارهای نفت خام و قبل از شکست توافق روز جمعه اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت ارایه شد. عربستان به‌شدت به درآمدهای نفتی وابسته است.

سقوط جنگنده اف-۱۶ در اسلام‌آباد

یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی پاکستان چهارشنبه در حین تمرین برای رژه سالانه نیروهای مسلح، در اسلام‌آباد سقوط کرد. به‌گزارش رسانه‌های پاکستانی، خلبان این جنگنده جان خود را از دست داده است. گفته شده، کمیته‎ای نیز برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

ترکیه نخستین مورد ابتلا به کرونا را تایید کرد

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرده نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در مرد بیماری که به تازگی از اروپا بازگشته، تایید شده است. وزیر بهداشت ترکیه جزییات بیشتری در مورد بیمار مبتلا به کووید۱۹ و اینکه به کدام کشور اروپایی سفر کرده بود، ارایه نکرده است. ترکیه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا را اعلام نکرده بود هرچند همواره این احتمال که ویروس در کشور وجود داشته باشد یا در بازه‌ای از زمان انتقال پیدا کند، مطرح بوده است.

امریکا هزار سرباز خود را  از کویت خارج کرد

یک مسوول نظامی امریکایی ادعا کرده حدود هزار سرباز را پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه از کویت خارج کرده است. به‌گزارش الخلیج الجدید، این مقام امریکایی گفته مسوولان پنتاگون خروج تعداد اندکی از نیروهای خود را از خاورمیانه کلید زده‌اند. انتظار می‌رود ۲۰۰۰ سرباز امریکایی دیگر نیز طی دوره آینده منطقه را ترک کنند.

 

ارسال نظر