کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۱۵

ابتلای چهار امریکایی به کرونا در دبی

نظامیان ارتش امریکا در منطقه غرب آسیا از انتشار ویروس کرونا و احتمال ابتلا به آن دچار وحشت و نگرانی شده و تعدادی از آنها درخواست بازگشت به امریکا کرده‌اند. به‌گزارش ایسنا، تعدادی از نیروهای امریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره امارات تحت آزمایش پزشکی قرار گرفته‌اند که ابتلای چهار نفر از آنها به ویروس کرونا تایید شده است. متعاقب این وضعیت، فرماندهی نظامیان امریکا در غرب آسیا (سنتکام) با ابلاغ دستوری خواستار حفظ محرمانگی موضوع ابتلای نظامیان امریکایی به کرونا شده است.

رشد 130درصدی واردات تسلیحات عربستان

براساس گزارش موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری) واردات تسلیحات عربستان در مقایسه با دوره پنج ساله پیشین ۱۳۰درصد افزایش داشته که آن را به بزرگ‌ترین واردکننده تسلیحات جهان در ۲۰۱9-۲۰۱5 تبدیل می‌کند. به‌گزارش میدل ایست مانیتور، حجم تسلیحاتی که عربستان خریداری کرده ۱۲درصد از واردات جهانی تسلیحات در آن بازه زمانی است. امریکا و بریتانیا همچنان منبع اصلی تامین تسلیحات برای آل‌سعود هستند.

تعلیق خدمات کنسولی در عراق به‌خاطر کرونا

وزارت خارجه عراق از تعلیق خدمات کنسولی با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داده است. همزمان دولت عراق در بیانیه‌ای از مردم خواسته از سفر به شهرها و عتبات مقدس کشور خودداری کنند. به‌گزارش النشره، وزارت خارجه عراق اعلام کرده، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تا تاریخ ۲۱ مارس جاری فعالیت کنسول این وزارتخانه به حالت تعلیق درآمده و تمامی خدمات آن متوقف شدند. گفته شده تاکنون حداقل ۱۰ تن از نمایندگان پارلمان عراق به کرونا مبتلا شده‌اند.

مرز افغانستان و پاکستان همچنان مسدود است

منابع خبری افغانستان اعلام کردند دولت پاکستان مرز بین دو کشور را در استان «قندهار» برای یک هفته دیگر همچنان مسدود کرده است. پیش از این ازبکستان مرزهای خود را با افغانستان مسدود کرده بود و هدف از این کار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورهای خود خوانده بودند. در افغانستان تاکنون پنج مورد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده چهار مورد در استان هرات و یک مورد به‌تازگی در استان «سمنگان» شناسایی شده است. وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید که ویروس کرونا تاکنون درجامعه شیوع پیدا نکرده است و افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند از خارج به افغانستان آمده‌اند و در قرنطینه به‌سر می‌برند.

 

ارسال نظر