قرنطینه ۶۵ میلیون نفر به‌دلیل تهدید کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۳۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۱۲۸
قرنطینه ۶۵ میلیون نفر به‌دلیل تهدید کرونا

گروه جهان|

 شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان به بیش از ۱۰۵هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تاکنون بیش از ۳۶۰۰ نفر نیز در کشورهای مختلف جان خود را به‌دلیل ابتلا به بیماری «کووید۱۹» از دست داده‌اند. تخمین زده می‌شود ۶۵ میلیون نفر در دو کشور چین و ایتالیا در قرنطینه به سر می‌برند.

در همین حال موسسه رتبه‌بندی مودی از احتمال کاهش شدید رشد اقتصادی جهان به خاطر کرونا خبر داده است. به‌گزارش رویترز، موسسه رتبه‌بندی مودی کشورهای امریکا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و کره‌جنوبی را به عنوان کشورهایی که بیشتر در معرض آسیب‌های کرونا قرار دارند معرفی کرده است. بر اساس اعلام این موسسه، رشد اقتصادی چین در نتیجه شیوع کرونا ممکن است به چهار درصد و حتی کمتر کاهش پیدا کند.

به‌گزارش یورونیوز، دولت چین از حدود شش هفته پیش تاکنون برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا مناطقی از این کشور از استان هوبی را قرنطینه کرده است. ایتالیا نیز مناطق شمالی این کشور را که شامل شهرهای میلان و ونیز هم می‌شود قرنطینه کرده است. از سوی دیگر بنا به اعلام سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ۳۰۰میلیون کودک در سراسر جهان به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا و تعطیلی مدارس، موقتا از تحصیل محروم شده‌اند. یونسکو آمار محرومیت ۳۰۰ میلیون کودک از حضور در مدرسه را بی‌سابقه توصیف کرده است.

   قرنطینه یک‌چهارم جمعیت کشور

دولت ایتالیا که یکی از بیشترین شمار قربانیان را دارد برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا یک‌چهارم جمعیت این کشور در مناطق شمالی را قرنطینه کرده است. به‌گزارش یورونیوز، بر اساس تصمیم دولت ایتالیا همچنین تمامی سالن‌های سینما، تئاتر، کلوب‌های شبانه و موزه‌ها در سراسر کشور تعطیل شده‌اند. این تدابیر در حالی اتخاذ می‌شود که شمار جان باختگان بر اثر شیوع کرونا در ایتالیا به ۲۳۳ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز در ایتالیا به ۵۸۸۳ نفر رسیده است.

جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا، گفته قرنطینه مناطق شمالی این کشور حداقل تا سوم آوریل ادامه خواهد یافت. او تاکید کرده کشورش در نهایت در زمینه مقابله با نوع جدید ویروس کرونا موفق خواهد شد. ایتالیا از نظر تعداد جان باختگان تاکنون پس از چین بیشترین آسیب را از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده است. این کشور همچنین از نظر شمار افراد مبتلا به این ویروس نیز پس از چین و کره‌جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد.

شهر میلان که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد از جمله شهرهایی است که در مناطق تحت قرنطینه قرار دارد. مقامات ایتالیا وضعیت بیمارستان‌های منطقه لمباردی در شمال این کشور را به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا «بغرنج» توصیف کرده‌اند.

مقامات ایتالیا پیش از این مدارس و دانشگاه‌های این کشور را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تعطیل کرده بودند.

   تشدید انتقادها از ترامپ

اقدام احتیاطی بانک مرکزی امریکا در شرایطی است که دونالد ترامپ اعلام کرده قصد ندارد برگزاری تجمعات انتخاباتی‌اش را به‌رغم تداوم بحران فزاینده شیوع کرونا متوقف ندارد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس‌جمهوری امریکا گفته: «ما قرار است تجمعاتی شگفت‌انگیز داشته باشیم و خیلی خوب عمل خواهیم کرد. ما کارمان را در قبال این موضوع عالی انجام داده‌ایم.»

این در حالی است که تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر امریکا از ۴۰۰ نفر گذشته و منجر به مرگ ۱۹ نفر شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ در امریکا به مردم نسبت به حضور خود در مکان‌های پرجمعیت هشدار داده است. با این حال ترامپ تجمعات انتخاباتی خود را افزایش داده و به بیش از یک مورد در هفته رسانده است.

رییس‌جمهوری امریکا بارها به‌دلیل اقدامات و صحبت‌های متناقضش با توصیه‌های کارشناسان دولتش درباره موضوع شیوع ویروس کرونای جدید مورد انتقاد قرار گرفته است. او جمعه در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در امریکا مدعی شده «تست‌های مربوط به این ویروس برای هر کسی که احتیاج داشته باشد فراهم است.» در حالی که این ادعای درستی نبود.

در این میان اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در برزیل هم به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است. رویترز گزارش داده به‌دنبال افزایش شمار مبتلایان به بیماری موسوم به «کووید۱۹» به ۱۳ نفر در برزیل، مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرده اجلاس آوریل خود را لغو کرده است.

 

ارسال نظر