کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۴۹

عربستان حج عمره را برای شهروندان مقیم هم تعلیق کرد

وزارت کشور عربستان از تعلیق موقت حج عمره برای شهروندان و افراد مقیم این کشور برای ممانعت از شیوع کرونا خبر داد. به‌گزارش ایسنا، وزارت کشور عربستان اعلام کرده این تصمیم پیشگیرانه در راستای اقدامات دولت عربستان برای ممانعت از شیوع کرونا و ممانعت از رسیدن آن به حرمین شریفین که همواره شاهد ازدحام هستند، اتخاذ شده است. در این بیانیه آمده: «تعلیق حج عمره و زیارت مسجد‌النبی برای شهروندان و افراد مقیم کشور موقتی و برای حفظ سلامتی آنها است.» عربستان هفته گذشته از تعلیق موقت ورود شهروندان سایر کشورها به عربستان برای حج عمره و زیارت مسجد النبی خبر داده بود.

لاکهید مارتین، ترکیه را از برنامه اف‌۳۵ کنار گذاشت

لاکهید مارتین پیمانکار دفاعی ایالات متحده، ترکیه را از برنامه جنگنده‌های اف35 مستثنی کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، در وضعیت برنامه و واقعیت‌های سریع که در ۳ مارس منتشر شد، لاکهید مارتین نام ترکیه را در بین کشورهای شرکت‌کننده در برنامه اف35 قرار نداده است. این در حالی است که نام ترکیه، یک ماه پیش به همراه شرکت‌های ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا، نروژ، دانمارک، کانادا و هلند به عنوان شرکت‌کننده در برنامه اف35ثبت شده بود. ترکیه جولای ۲۰۱۹ با وجود مخالفت صریح امریکا دریافت سیستم اس۴۰۰ روسیه را آغاز کرد.

مالکی نخست‌وزیری عراق را نپذیرفت

یک عضو ائتلاف پارلمانی دولت قانون گفته نوری مالکی پیشنهاد سه گروه سیاسی عمده را برای نامزدی نخست‌وزیری عراق رد کرده است. به‌گزارش خبرگزاری معلومه، مالکی پیشنهادهایی را از طرف جناح‌های شیعه، کرد و سنی دریافت اما پذیرش آن خودداری کرده است. به‌دنبال انصراف توفیق علاوی از تشکیل دولت، اکنون گروه‌های سیاسی عراق در حال رایزنی برای انتخاب نامزد جایگرین و معرفی نخست‌وزیر آینده به رییس‌جمهور «برهم صالح» هستند.

یمن، محور سفر وزیر خارجه بریتانیا به ریاض

وزیر خارجه انگلیس در سفر خود به عربستان درباره وضعیت یمن گفت‌وگو خواهد کرد. به‌گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده دومینیک راب در نخستین سفری که در این جایگاه به عربستان دارد، درباره وضعیت موجود در یمن گفت‌وگو خواهد کرد. در این بیانیه آمده: راب چهارشنبه و پنجشنبه (امروز) با رهبری عربستان و همتایان ارشد دولتی خود از جمله فیصل بن فرحان آل‌سعود وزیر خارجه عربستان و مشاور امنیت ملی گفت‌وگو خواهد داشت.

 

 

 

ارسال نظر