کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۹۱

تعویق چند ماهه نشست اتحادیه عرب

پس از آنکه سازمان جهانی بهداشت درجه هشدار درباره این ویروس را از «بالا» به «بسیار بالا» تغییر داد، شماری از همایش‌ها، مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌ها و سایر گردهمایی‌ها در برخی کشورهای جهان لغو شده یا به تعویق افتاده است. از جمله نشست سران اتحادیه عرب که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی در الجزایر برگزار شود به‌دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونای جدید به تعویق افتاد. احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، گفته نشست سران عرب احتمالا سه یا چهار ماه دیگر برگزار خواهد شد.

توصیه‌های کرونایی بانک مرکزی امارات

بانک مرکزی امارات در راستای تعدیل آثار اقتصادی شیوع کرونا به بانک‌های این کشور توصیه کرده تا زمان بازپرداخت وام‌ها را تمدید کرده و کارمزد و هزینه‌های دریافتی از مشتریان متاثر از این ویروس را کاهش دهند. به‌گزارش رویترز، امارات متحده عربی یکی از مراکز تجاری منطقه خاورمیانه بوده و محل تقاطع بزرگی است که مسافران را به چین و سایر مقاصد متصل می‌کند. بانک مرکزی امارات گفته انتظار می‌رود موسسات مالی اقداماتی نظیر زمان‌بندی مجدد قرارداد وام‌ها، تعویق موقت بازپرداخت ماهیانه وام‌ها و کاهش کارمزدها و کمیسیون‌ها را برای مشتریان متاثر (از ویروس کرونا) اتخاذ کنند.

قطر از نخستین ناو جنگی خود رونمایی کرد

برادر امیر قطر از رونمایی اولین ناو جنگی که به سفارش این کشور در ایتالیا ساخته شده است، خبر داده است. به‌گزارش سی‌ان‌ان، خلیفه بن حمد گفته ایتالیا اولین ناو جنگی قطر از نوع کورفیت را پس از پایان تمامی مراحل ساخت آن رونمایی کرده است. فوربس پیش از این نوشته بود قطر اولین کشور عربی حوزه خلیج‌فارس است که بزودی از زیردریایی و ناو هواپیما بر بهره‌مند خواهد شد. قطر قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار با شرکت «وینکانتری» ایتالیا برای ساخت کشتی‌های امضا کرده است.

ترکیه برخی پروازهایش را لغو کرد

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی پروازها از مبدا یا به مقصد ایتالیا، عراق و کره‌جنوبی لغو می‌شود. فخرالدین کوجا گفته هم‌اکنون مرزی زمینی با عراق نیز بسته شده است. ترکیه پیش‌تر پروازها از مبدا یا به مقصد ایران و چین را متوقف کرده بود. ترکیه پیش از این مرز زمینی خود با ایران را بسته بود و رفت‌وآمد هوایی بین دو کشور نیز از روز یکشنبه هفته گذشته یک‌طرفه شده بود.

 

ارسال نظر