کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۰۶

بررسی انتقال گاز آذربایجان به اروپا در اجلاس باکو

انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا در ششمین اجلاس شورای مشورتی اجرای طرح دالان گازی جنوب، بررسی شد. در این اجلاس که با حضور الهام علی‌اف رییس‌جمهوری آذربایجان، مسوولان انرژی اتحادیه اروپا، ترکیه، گرجستان، یونان، ایتالیا، بلغارستان، بریتانیا، صربستان، مجارستان، کرواسی، مونته نگرو، رومانی، انگلیس و مشاور وزیر خارجه امریکا برگزار شد؛ روند اجرای طرح دالان گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی میدان «شاه‌دنیز» جمهوری آذربایجان در دریای خزر از طریق خاک گرجستان، ترکیه و یونان، آلبانی و ایتالیا به اروپا بررسی شد. گفته شده، تاکنون ۹۲ درصد کار‌ها در قالب این طرح اجرا شده است.

پاکستان خواستار خروج امریکا از افغانستان شد

وزیر خارجه پاکستان اندکی پیش از امضای توافقنامه‌ای مهم میان واشنگتن و شبه‌نظامیان طالبان اعلام کرد، اسلام‌آباد خواستار خروج مسوولانه نیروهای امریکایی از افغانستان است. به‌گزارش رویترز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، در دوحه در پاسخ به پرسشی درباره چارچوب زمانی خروج نیروهای امریکایی گفته: «ما خواستار خروج مسوولانه هستیم. امروز روز مهمی است و امیدواریم که روند صلح و ثبات در افغانستان را تعیین کند.» این پیمان به جنگ ۱۸ ساله ایالات متحده امریکا در افغانستان پایان می‌دهد.

تعویق جلسه رأی اعتماد به دولت علاوی

رییس پارلمان عراق از موکول شدن جلسه رأی اعتماد به دولت جدید این کشور به یکشنبه خبر داده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، محمد الحلبوسی گفته با درخواست محمد توفیق علاوی نخست‌وزیر مکلف، برای موکول شدن جلسه پارلمان به یکشنبه به منظور تکمیل کابینه‌اش موافقت کرده است. پیش از این محمد توفیق علاوی از پارلمان عراق خواسته بود تا جلسه خود برای رأی اعتماد به کابینه وزیران را به یکشنبه موکول کند. این درحالی است که پارلمان عراق جلسه پنج‌شنبه خود برای دادن رأی اعتماد به کابینه دولت جدید به شنبه موکول کرده بود.

ثبت 2مورد جدید ابتلا به کرونا در بحرین

با ثبت دو مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در بحرین به ۳۸ تن رسید. بنا به گزارش‌ها، یکی از این دو مورد تبعه عربستان است. مقامات بحرین اعلام کرده‌اند تدابیر لازم برای اطمینان از سلامت شهروندان اتخاذ شده است. مقامات بحرین تمامی مدارس را برای جلوگیری از شیوع کرونا ۲هفته تعطیل کرده‌اند. با کشف نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق، شمار کشور‌های عربی که کرونا در آنها دیده شده به ۶ کشور رسیده است.

 

ارسال نظر