کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۳۱

اختصاص ۲۵میلیون دلار برای مبارزه با کرونا در افغانستان

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته رییس‌جمهوری مبلغ ۲۵ میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اختصاص داده است. مشاور امنیت ملی افغانستان چهارشنبه گفته برای تعیین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا یک گروه کاری تشکیل شده است. همچنین به استانداران افغانستان دستور داده شده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های همه‌جانبه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

اردوغان: از ادلب عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، گفته از ادلب در سوریه عقب‌نشینی نخواهد کرد. به‌گزارش اسپوتنیک، اردوغان در دیدار با نمایندگان حزب عدالت و توسعه با بیان اینکه ارتش ترکیه از ادلب عقب‌نشینی نخواهد کرد، ادعا کرد که ارتش سوریه را در این منطقه به عقب خواهد راند. او با بیان اینکه ترکیه قصد دارد تا پایان فوریه نیروهای دولت سوریه را از پست‌های دیده‌بانی در ادلب عقب براند ابراز امیدواری کرده مشکلات استفاده از حریم هوایی در ادلب بزودی برطرف شود.

عراق صدور روادید برای ۷کشور را متوقف کرد

وزارت خارجه عراق چهارشنبه به سفارتخانه‌های خود در هفت کشور اعلام کرد روادید سفر اتباع این کشورها را به‌دلیل انتشار کرونا متوقف کنند. وزارت خارجه عراق اعلام کرده توقف روادید شامل سفر اتباع کشورهای چین، ایران، تایلند، کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا و سنگاپور است. در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده این تصمیم شامل هیات‌های سیاسی در ماموریت‌های دیپلماتیک و همچنین هیات‌های رسمی مشروط بر اینکه تابع تصمیمات وزارت بهداشت باشند، نخواهد بود. شیوع سریع ویروس کرونا در جهان نگرانی‌های گسترده‌ای را به وجود آورده و بسیاری از کارشناسان نسبت به تبعات گسترده اقتصادی آن برای اقتصاد جهانی هشدار می‌دهند.

ازسرگیری خدمات پستی قطر و همسایگان

اتحادیه جهانی پست وابسته به سازمان ملل از سرگیری خدمات پستی میان قطر و چهار کشور عربی تحریم‌کننده آن را اعلام کرد. به‌گزارش بلومبرگ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تایید خبر ازسرگیری خدمات پستی میان قطر و چهار کشور عربی تحریم‌کننده آن (عربستان، امارات، بحرین و مصر) ابراز امیدواری کرده روابط میان طرف‌های بحران منطقه خلیج فارس به حالت قبل بازگردند. این کشورها با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با دوحه قطع کردند، اتهامی که قطر همواره تکذیب کرده است.

 

ارسال نظر