کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۲۶۹

مزایده املاک رهبر سابق طالبان در پاکستان

دستگاه قضایی پاکستان خواستار به مزایده گذاشتن املاک رهبر سابق طالبان شده است. دادگاه اعلام کرده ملا اختر منصور برای خرید این املاک از اسمی غیرواقعی استفاده کرده و آنها را به نام شخص دیگری ثبت کرده است. دستگاه قضایی پاکستان از مسوولاان خواسته این املاک را به مزایده گذاشته و مبلغ آن را به خزانه دولت بازگردانند. گفته شده، بخشی از املاکی که به رهبر سابق طالبان افغانستان تعلق دارد در کراچی است که در سال‌های 2007 و 2009 خریداری شده است. ملا اختر منصور 2016 توسط پهپادهای امریکایی کشته شد.

اختلاف بر سر زمان رای اعتماد به کابینه علاوی

نشست فوق‌العاده مجلس عراق که قرار بود دوشنبه (امروز) برای رای اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی نخست‌وزیر جدید و مکلف، برگزار شود، به تعویق خواهد افتاد. علاوی چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی پس از آنکه اعلام کرده کابینه او تکمیل شده و آماده رای اعتماد است خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده مجلس عراق برای بررسی صلاحیت وزیران شد. با وجود این محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق که از مخالفان اصلی علاوی است باید زمان تشکیل نشست رای اعتماد را اعلام کند.

بانک‌های امارات ده‌ها نیرو را تعدیل کردند

اطلاعات بانک مرکزی امارات نشان می‌دهد در چهار ماهه پایانی سال گذشته ۹۳۰ نیرو در بانک‌های امارات تعدیل و ۴۹ شعبه بانکی در این کشور تعطیل شدند. به‌گزارش خلیج‌تایمز، بر اساس اطلاعات بانک مرکزی امارات شمار کارمندان بانکی در چهار ماهه دوم سال از ۳۶ هزار و ۴۴۸ نفر به ۳۵ هزار و ۵۱۸ نفر در چهار ماهه سوم سال ۲۰۱۹ تقلیل یافته است. همچنین شعب بانکی این کشور نیز از ۷۱۳ شعبه در ژوئن سال ۲۰۱۹ به ۶۶۴ شعبه در سپتامبر کاهش یافته است.

بازگشت قحطانی به صحنه سیاسی عربستان

عربستان سعودی تلاش می‌کند سعود القحطانی را پس از تبرئه شدن در پرونده ترور جمال خاشقجی به صحنه سیاسی بازگرداند. به‌گزارش آناتولی، دادستانی کل عربستان، قحطانی را از اتهامات مطرح شده درباره ترور جمال خاشقجی تبرئه کرد. القحطانی که مدیریت عملیات ترور خاشقجی را بر عهده داشت به سبب روابط تنگاتنگ با محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی، یکی از شخصیت‌های مطرح در عربستان است. او دوم اکتبر پس از رسوایی قتل خبرنگار منتقد در کنسولگری عربستان در استانبول برکنار شد اما در سال 2019 از اتهامات تبرئه شد.

 

ارسال نظر