کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۹۱۱

تسهیلات ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفته انتظار می‌رود این کشور شاهد جهشی محسوس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد. به‌گزارش شینهوا، مصطفی وارنک گفته انتظار می‌رود که صنایع پتروشیمی، حمل و نقل، معدن، دفاعی و الکترونیکی ترکیه بتوانند امسال سرمایه خارجی زیادی را به خود جذب کنند. او با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از بازار داخلی، نیروی کار پویا و زیرساخت‌های نیرومند اقتصاد ترکیه به نفع خود استفاده کنند، گفته ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود می‌تواند فرصت جدیدی برای شروع کسب و کار باشد.

قطر مقر دفتر ضد ترور سازمان ملل می‌شود

دولت قطر و سازمان ملل یادداشت تفاهمی را در زمینه تقویت همکاری در راستای مبارزه با تروریسم امضا کردند. به‌گزارش الجزیره، مجلس شورای قطر به نمایندگی از دولت این کشور یادداشت تفاهمی را با سازمان ملل با هدف ایجاد چارچوب همکاری برای تقویت نقش پارلمان‌ها در مقابله با تروریسم و شرایط مربوط به آن و نیز پیشبرد همکاری دوجانبه در زمینه‌های مهم و مورد توجه امضا کرد. این یادداشت تفاهم که در دفتر ضد ترور سازمان ملل در نیویورک امضا شد، شامل ورود مجلس شورای قطر و سازمان ملل به تمهیدات مستقیم برای تاسیس دفتر برنامه‌های ضد ترور سازمان ملل است.

کشته شدن 9 نیروی دولتی افغانستان در حمله طالبان

تعدادی از نیروهای دولتی افغانستان در حمله طالبان در استان کاپیسای کشته شده‌اند. رسانه‌های افغانستان گزارش دادند طالبان به روستای نظام‌خیل شهرستان نجراب حمله کردند که در نتیجه این درگیری ۹ تن از نیروهای دولتی کشته شدند. در قندوز در شمال افغانستان نیز ۱۱نیروی دولتی در حمله طالبان کشته و تعداد هم زخمی شده بودند. افغانستان هرسال با گرم شدن هوا شاهد افزایش خشونت و جنگ می‌باشد که علاوه بر نیروهای دولتی و طالبان غیر نظامیان نیز قربانی آن می‌شوند.

نیروهای دانمارکی به عین‌الاسد برمی‌گردند

دانمارک اعلام کرده پرسنل نظامی این کشور از اول مارس به پایگاه عین‌الاسد در عراق باز می‌گردند و کار آموزش نیروهای امنیت عراق در مبارزه با داعش را از سر خواهند گرفت. دانمارک ماه گذشته اغلب ۱۳۰ نیروی مستقر خود در پایگاه عین‌الاسد را به دلیل ملاحظات امنیتی از این پایگاه هوایی خارج کرده بود. نیروهای دانمارکی مستقر در این پایگاه بخشی از ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با داعش در عراق و سوریه هستند.

 

ارسال نظر