کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۰۳

مشاور ترامپ: فعلا از عراق نمی‌رویم

مشاور رییس‌جمهور امریکا تاکید کرده که نیروهای این کشور در حال حاضر از عراق عقب‌نشینی نمی‌کنند و واشنگتن خبر عقب‌نشینی را تایید نکرده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، گابریل سوما گفته تا زمانی که دولت امریکا خبر عقب‌نشینی را تایید نکرده به معنای آن است که نیروهای امریکایی هیچ‌عقب‌نشینی از عراق ندارند. سوما گفته: «نیروهای امریکایی بر اساس توافق با بغداد و برای کمک به عراق در نبرد با داعش حضور دارند.» این در حالی است که پارلمان عراق با اکثریت آرا خواستار خروج نیروهای امریکایی از این کشور شده است.

حمله انتحاری در کابل  6 کشته برجای گذاشت

در جریان عملیات انتحاری در نزدیکی یک دانشگاه نظامی در غرب کابل چندین نفر جان خود را از دست دادند. به گفته سخنگوی وزارت داخله افغانستان فرد مهاجم با فعال کردن چاشنی انفجاری، غیر از خود 6 نفر دیگر از جمله سه نظامی و دو غیرنظامی را کشت. همچنین 12 نفر دیگر از جمله ۵ غیرنظامی در جریان این حمله انتحاری زخمی شده‌اند. این در حالی است که کابل از دو ماه پیش تاکنون اوضاع نسبتا آرامی را سپری می‌کرد.

بارش کم‌سابقه برف در بغداد و کربلا

در پدیده‌ای کم‌سابقه بارش برف سه‌شنبه شهرهای بغداد و کربلا را سپیدپوش کرد. بارش برف در این شهرها به دنبال ورود سامانه سرد دو روز گذشته به عراق آغاز شد و چهره‌ای زمستانی به بیشتر شهرهای این کشور بخشید. به‌گزارش ایرنا، شهرهای بغداد و کربلا در اقلیم گرم و خشک قرار دارند که برف در آنها به ندرت می‌بارد. بغداد ۱۲ سال پیش شاهد آخرین بارش برف بود و بارش برف سه‌شنبه بغداد در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه گزارش شده است.

امارات خدمات پستی با قطر را از سرگرفت

امارات خدمات پستی با قطر را پس از گذشت نزدیک به سه سال تعلیق در پی تحریم اعمال شده علیه دوحه از سوی چهار کشور عربی از سر گرفت. به‌گزارش الجزیره، اتحادیه جهانی پست اعلام کرده، اعضای مرکز پست امارات هفته گذشته میزبان نشستی منطقه‌ای با حضور مسوولانی از امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی بودند. چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۲۰۱۷ پس از آنکه قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند، این کشور را تحت تحریم سیاسی و تجاری قرار داده و روابط خود با دوحه را قطع کردند.

 

ارسال نظر