کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۲۰

فرزند مقام ارشد افغانستان کشته شد

وزارت کشور افغانستان تایید کرده که محمدباقر محقق، فرزند محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، توسط برادرش حسین محقق کشته شده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، این حادثه پس از مشاجره میان دو برادر رخ داده است. در این حادثه پنج تن از محافظان محمد محقق نیز زخمی شده‌اند. حسین محقق نیز در این حادثه زخمی و به بیمارستان امنیت ملی افغانستان منتقل شده است. به‌گفته پدرش، او سابقه چندین سال مشکل روانی دارد.

هشدار درباره ضرر ۲ تریلیون دلاری کشورهای عربی

صندوق بین‌المللی پول هشدار داده دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس باید حیف‌ومیل کردن بودجه خود را اصلاح کنند در غیر این صورت باید با کاهش تقاضای نفت، با ریسک از دست دادن ۲تریلیون دلار مواجه شوند. به‌گزارش بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد: «کاهش تقاضای نفت جهان زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت آغاز خواهد شد که این می‌تواند تنش‌های زیادی را برای تأمین مالی ۶ دولت عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراه داشته باشد.» این ۶ کشور روی هم یک پنجم تولید نفت خام جهان را به عهده دارند.

حمله به نظامیان امریکایی در شرق افغانستان

در نتیجه تیراندازی فردی به نیروهای ارتش امریکا در شرق افغانستان، دو سرباز امریکایی کشته و شش نفر دیگر، از جمله یک سرباز افغان زخمی شدند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های نظامی امریکا می‌گویند فرد مهاجم که لباس ارتش افغانستان را به تن داشت با یک تفنگ خودکار به افراد حاضر در یک پایگاه در ولسوالی شیرزاد واقع در ولایت ننگرهار حمله کرده است. فرد مهاجم کشته شده است. ارتش امریکا گفته این حادثه در زمانی رخ داده که کارمندان ارتش امریکا و افغانستان در حال انجام عملیاتی در ولایت ننگرهار بودند.

استقرار ادوات سنگین نظامی ترکیه در ادلب

ترکیه به‌دنبال کنترل یک شهر استراتژیک دیگر توسط ارتش سوریه در نزدیکی شهر ادلب، صدها خودروی نظامی را در استان ادلب سوریه مستقر کرد. به‌گزارش یورونیوز، ترکیه در حالی خودروها و ادوات نظامی سنگین به این منطقه از سوریه فرستاده که مقامات آنکارا و مسکو که از طرف‌های متخاصم در جنگ ۹ ساله سوریه حمایت می‌کنند، در پایتخت ترکیه دیدار و درباره درگیری‌ها در منطقه شمال غربی سوریه گفت‌وگو کردند.

 

ارسال نظر