کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۶۱۷

بریتانیا فرماندهی نیروهای ائتلاف را تحویل گرفت

دولت بریتانیا فرماندهی ماموریت دریایی نیروهای ائتلاف موسوم به «تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس» را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در منطقه برعهده گرفت. جیمز پارکین کودور از نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا، فرماندهی هفت عضو ائتلاف که مسوولان محفاظت از کشتی‌ها تجاری و نفتکش‌های حاضر در خلیج فارس را برعهده خواهند داشت از دریاسالار امریکایی، آلوین هولسی تحویل گرفت.

سفر خلیل‌زاد به اسلام‌آباد

همزمان با توقف مجدد گفت‌وگوهای امریکا و طالبان در دوحه و ماجرای سقوط یک فروند هواپیمای امریکایی در افغانستان، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه دولت ترامپ، در سفری از پیش اعلام نشده به پاکستان رفته است. رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع آگاه نوشتند خلیل‌زاد در این سفر پاکستانی‌ها را از تحولات اخیر منطقه پس از سقوط هواپیمای نیروی هوایی امریکا در استان غزنی افغانستان مطلع خواهد کرد. گفته شده، خلیل‌زاد بار دیگر از پاکستانی‌ها خواهد خواست که برای ترغیب طالبان جهت کاهش خشونت‌ها و احیای مجدد گفت‌وگوهای صلح نقش‌آفرینی کنند.

سفر 51.7 میلیون گردشگر به ترکیه در 2019

سال گذشته میلادی 51میلیون و 700هزار گردشگر از ترکیه بازدید کردند. به‌گزارش آناتولی، بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری و سازمان آمار ترکیه در 2019 رکوردی جدید در زمینه حضور گردشگران خارجی کشور رقم خورد و شمار آنها به 51.7 میلیون نفر رسید. گفته شده، درآمد بخش گردشگری ترکیه نیز با 17 درصد افزایش نسبت به سال 2018 به 34 میلیارد و 520 میلیون و 332 هزار دلار رسیده است. روس‌ها، آلمانی‌ها، اتباع بلغارستان و شهروندان بریتانیا به ترتیب بیشتر سفر را به ترکیه داشته‌اند.

جنگ لفظی پاکستان و هند بالا گرفت

سخنان تهدیدآمیز نخست وزیر هند در خصوص «نابودی» زودهنگام پاکستان در صورت وقوع نبرد نظامی میان دو کشور واکنش مقامات اسلام‌آباد را به همراه داشته است. به‌گزارش یورونیوز، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، گفته بود در صورت وقوع جنگ میان هند و پاکستان تنها به10 روز زمان برای شکست دادن همسایه شمالی خود نیاز خواهد بود. اسلام‌آباد در واکنش به این سخنان جنجالی از دهلی‌نو خواسته تا قدرت نظامی پاکستان را دست‌کم نگیرد. جنگ لفظی هند و پاکستان در حالی بالا گرفته که این دو کشور مجهز به سلاح هسته‌ای هستند.

 

ارسال نظر