کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۲۹

سقوط هواپیما در افغانستان با 83 سرنشین

یک فروند هواپیمای شرکت هوایی آریانا افغانستان دوشنبه در مسیر پرواز از هرات به کابل در ولایت غزنی سقوط کرده است. به‌گزارش رویترز، این رویداد در شهرستان ده‌یک غزنی در نزدیکی روستای سدو خیل رخ داده است. شهرستان ده‌یک غزنی در کنترل طالبان است. هنوز اطلاعاتی از تلفات احتمالی آن و علت این سقوط گزارش نشده است. منابع مختلف تعداد سرنشینان این هواپیما را بین ۸۳ تا ۸۸ نفر گزارش کرده‌اند.

«عصائب اهل‌الحق» حمله به سفارت امریکا را رد کرد

سخنگوی نظامی عصائب اهل الحق عراق هرگونه دست داشتن این گروه در حمله راکتی به سفارت امریکا در بغداد را رد کرد. به‌گزارش ایسنا، جواد الطلیباوی نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر دست داشتن این جنبش در حمله راکتی یکشنبه به سفارت امریکا در بغداد واکنش نشان داد. او گفته: «تاکید می‌کنیم که حمله موشکی به سفارت شرارت (امریکا) در بغداد کار گروه‌های مقاومت نبوده است. ما پیشتر نیز تاکید کرده بودیم که گروه‌های مقاومت سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک در عراق را هدف قرار نخواهند داد.»

پاکستان منتقد ارتش را دستگیر کرد

نیروهای امنیتی پاکستان دوشنبه رهبر یک گروه مدافع حقوق بشر را که ارتش پاکستان را به سوءاستفاده گسترده در زمینه مبارزه با تروریسم متهم کرده، دستگیر کردند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، «منظور پشتین» رهبر جنبش «تحفظ پشتون پاکستان» به همراه شش تن دیگر در یورشی بامدادی در شهر پیشاور دستگیر شده‌اند. پشتین به اتهام سخنرانی ضد دولتی در تجمعات و تحریک به خشونت دستگیر شده است. جنبش تحفظ پشتون مدعی است ارتش همزمان با مبارزه با شبه‌نظامیان در مرز افغانستان، کمپینی برای ارعاب به راه انداخته است.

هشدار بروکسل به کابل برای قطع کمک‌ها

نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان به کابل هشدار داده اگر در امر مبارزه با فساد تلاش جدی و بیشتری نداشته باشد، کمک‎ها و حمایت‌های جامعه جهانی را از دست خواهد داد. به‌گزارش خبرگزاری طلوع، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل با اشاره به قرار گرفتن نام افغانستان در فهرست فاسدترین کشورهای جهان تهدید به قطع کمک‌های خود کرده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده: «گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل نشان می‌دهد افغانستان هنوز در جدول فاسدترین کشورهای جهان قرار دارد.» افغانستان با کسب ۱۶امتیاز در شاخص مبارزه با فساد، حتی یک درجه هم نسبت به سال گذشته افت داشته و در جایگاه ۱۷۳‌ام جهان قرار گرفته ‌است.

 

ارسال نظر