کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۰۰۶

هجوم بی‌سابقه ملخ‌ها به عربستان

ملخ‌های آفریقایی به بیش از ۱۴۰هزار هکتار از زمین‌های ۵ استان عربستان هجوم بردند. کارشناسان این حمله را در ۲۵سال گذشته بی‌سابقه ارزیابی کردند. به‌گزارش پایگاه العهد، وزارت محیط زیست و آبیاری و کشاورزی عربستان اعلام کرده هجوم ملخ‌های صحرایی در این سطح ظرف ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. وزارتخانه مزبور اعلام کرده توسط ۷۶ تیم مقابله میدانی و ۱۸ تیم شناسایی توانسته ملخ‌ها را در مساحت ۱۴۰هزار و ۲۵۵هکتار واقع در مناطق مکه مکرمه، الباحه، عسیر، جازان و حائل شناسایی کند. فائو پیشتر نسبت به افزایش سریع دسته‌های ملخ در سودان و اریتره و رهسپار شدن آنها به سمت عربستان و مصر هشدار داده بود.

کمیاب شدن آرد گندم در پاکستان

کمیاب شدن آرد گندم در روزهای اخیر در مناطق مختلف پاکستان صدای مردم را درآورده و موجب نگرانی شدید نسبت به کمیاب شدن و احتکار آرد شده است، موضوعی که اعتصاب نانوایان و افزایش قیمت نان را در شهرهای مختلف پاکستان به همراه داشته است. گفته شده، کمبود آرد به‌طور بی‌سابقه باعث افزایش مشکلات مردم شده و به‌گفته آنان همزمان با تورم و تداوم گرانی کالاهای اساسی، گرانی قیمت نان نیز به نگرانی‌ها افزوده شده است.

شکست اعتصاب در برخی شهرهای عراق

اعتصاب اجباری گروه‌های اغتشاشگر در بغداد و برخی شهرهای جنوب و مرکز عراق به سبب همراهی نکردن مردم، به شکست انجامید. به‌گزارش ایرنا، با وجود تهدیدهای گروه‌های اغتشاشگر که در عراق با عنوان «باندهای جوکر» شناخته می‌شوند مبنی بر تعطیلی عمومی و اعتصاب اجباری به‌خاطر عدم همراهی مردم این کار در بغداد و بصره به شکست انجامید. دولت عراق نیز شایعات اعلام شده در خصوص تعطیلی رسمی دستگاه‌های اجرایی و اداری را تکذیب کرده و دوشنبه را روز کاری اداری اعلام کرد.

عبدالله: تلاشم حفظ ثبات سیاسی افغانستان است

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، از تصمیم‌های اخیر رییس‌جمهوری افغانستان درباره مقرری‌ها و همچنین روند صلح افغانستان انتقاد کرده است. عبدالله گفته کوشش کرده که تاکنون ثبات سیاسی در کشور حفظ شود. به‌گزارش بی‌بی‌سی، عبدالله گفته حکومت وحدت ملی تا مشخص نشدن نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان بر مبنای توافق‌نامه حکومت وحدت ملی فعالیت خواهد کرد. او همچنین گفته صلح منحصر به یک فرد نیست؛ خواست مردم افغانستان است و مردم حق دارند درباره آن گفت‌وگو کنند.

 

ارسال نظر