وعده تغییرات نخست‌وزیر جدید روسیه

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۱:۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۷۳۵

گروه جهان| میخاییل میشوستین رییس امور مالیات فدرال روسیه که نامی کمتر شناخته‌شده در خارج از این کشور است، به عنوان نخست‌وزیر جدید روسیه توسط ولادیمیر پوتین معرفی شد. در پی استعفای غافلگیرکننده دولت روسیه، میشوستین در نخستین سخنرانی رسمی خود، از تغییرات واقعی در قانون اساسی سخن گفت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، میشوستین پنجشنبه در نخستین سخنرانی رسمی خود به مردم روسیه وعده تغییرات واقعی به‌منظور بهتر شدن وضعیت روسیه را داده است. میخاییل میشوستین در این سخنرانی ۱۰دقیقه‌ای گفته: «وقت آن رسیده که مردم این تغییرات واقعی در قانون اساسی خود را ببیند.» او همچنین وعده داده با وفاداری تمام برنامه‌های پوتین را پیش خواهد برد. برخی از ناظران معتقدند که اصلاحات قانون اساسی که پوتین در پی آن است، شرایط را برای باقی ماندنش در رهبری پس از پایان دوره فعلی ریاست‌جمهوری فراهم می‌کند. پوتین گفته: «این تغییرات اساسی توسعه حاکمیت قانون را در کشور تضمین و جامعه مدنی را نیز تقویت خواهد کرد.» او تأکید کرده این تغییرات در قانون اساسی به رأی مردم گذاشته خواهد شد.

روسیه همواره توسط سازمان‌های غیردولتی و همچنان مقامات غربی، به نقض حقوق‌بشر و اصول حاکمیت قانون اساسی متهم می‌شود. نخست‌وزیر جدید یک هفته فرصت دارد تا تیم دولتی خود را پیشنهاد کند. میشوستین تصریح کرده اقتصاد و مسائل اجتماعی برای او از اهمیت ویژه‌ای برخودار هستند. او همچنین افزایش واقعی حقوق ماهیانه مردم را یکی از اولویت‌های اصلی دولت آینده خوانده است. نخست‌وزیر جدید روسیه گفته امیدوار است دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران را به دست آورد و رشد اقتصادی را بهبود بخشد. دمیتری مدودف نخست‎وزیر پیشین روسیه، چهارشنبه استعفای خود و اعضای دولت را تسلیم پوتین کرد. او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این استعفا با هدف گشودن راه تغییرات مورد نظر رییس‌جمهوری برای اصلاح قانون اساسی صورت گرفته است. در پی این استعفا، میشوستین به عنوان گزینه تصدی نخست‌وزیری انتخاب شد. نخست‌وزیر جدید روسیه ۵۳ سال سن دارد و دارای مدرک تحصیلات مهندسی است. او از سال ۱۹۹۸ در پست‌های ارشد نهادهای دولتی این کشور مشغول به کار بوده است. به باور برخی از تحلیلگران سیاسی، میشوستین فاقد وزن سیاسی است و به همین دلیل در آینده در برابر پوتین استقلال عمل نخواهد داشت.

 

ارسال نظر