کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۷۱

پیشنهاد تازه عراقی ها: ناتو به جای نظامیان امریکا

دولت عراق و امریکا در مذاکرات اولیه پیرامون آینده نیروهای امریکایی در عراق به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند که نیروهای ناتو جایگزین نیروهای امریکایی شوند. براساس این توافق اولیه که هنوز دولت عراق به‌طور رسمی تایید نکرده، خاطرنشان شده است که نیروهای امریکایی می‌توانند در قالب ناتو در اراضی عراق حضور داشته باشند. گفته شده، دو طرف عراقی و امریکایی توافق کرده‌اند که مذاکرات اخراج نظامیان امریکا بین شش ماه تا یک‌سال به طول انجامد. در همین حال یک عضو پارلمان عراق گفته کمیته مالی پارلمان در آخرین نشست خود خطرات امکان تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه بغداد را بررسی کرده است. به‌گزارش الجزیره، ماجده تمیمی گفته، کمیته مالی پارلمان خطر امکان تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه بغداد از جمله بلوکه کردن درآمدهای نفتی عراق و توقف تزریق دلار به کشور را بررسی کرده است. این نگرانی در سایه درخواست پارلمان عراق از دولت برای الزام خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور مطرح می‌شود.

قربانیان سرمای هوا در افغانستان به ۲۴ تن رسید

شمار قربانیان سرمای زمستان امسال و همچنین بارش برف در افغانستان به۲۴ تن رسیده است و احتمال دارد این تعداد افزایش یابد. به‌گزارش طلوع، در برخی مناطق سردی هوا تا ۱۲ درجه زیر صفر رسیده است. مسوولان اداره هواشناسی گفته‌اند افغانستان روزهای آینده سرمای بیشتری را تجربه خواهد کرد. گفته شده، استان بامیان در محاصره برف قرار گرفته است.

ناوچه نظامی استرالیا عازم خلیج فارس شد

ناوچه نظامی توومبا استرالیا برای پیوستن به ائتلاف دریایی امریکا عازم خلیج فارس شد. به‌گزارش شبکه‌ ای‌بی‌سی نیوز، ناوچه توومبا با همراهی ۲۰۰ملوان در راستای انجام ماموریت امنیت دریایی به سمت آب‌های خلیج فارس حرکت کرد. این ناوچه با اهداف حفاظت از تامین‌کنندگان منابع نفتی و حفظ امنیت عبور از گذرگاه تجاری مهم به ائتلاف دریایی امریکا ملحق خواهد شد.

اشرف غنی: پلیس در جنگ شرکت  نکند

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، گفته در ۱۸سال گذشته سربازان پلیس در جنگ شرکت می‌کردند و حالا باید به وظیفه اصلی‌شان که حاکمیت قانون است، برگردند. غنی دوشنبه در مراسم فارغ‌التحصیلی بیش از ۴۰۰ افسر پلیس گفته همه نیروهای امنیتی کشورش نمی‌تواند مشغول جنگ باشد و باید یک برنامه عملی منسجم برای کارکرد آنها ترتیب داده‌شود. او به تلفات سربازان پلیس اشاره کرده و گفته که می‌شد از این تلفات جلوگیری کرد.

 

ارسال نظر