کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۴۷:۵۸
کد خبر: ۱۶۰۷۱۵

خروج کارمندان شرکت‌های نفتی خارجی از عراق

شرکت‌های خارجی حوزه نفت در عراق پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده حشد‌شعبی توسط نیروهای امریکایی، جمعه روند خارج کردن کارمندان و نیروهای خود را از عراق آغاز کردند. به‌گزارش رویترز، این شرکت‌ها، نیروهای خود را برای خروج از عراق به فرودگاه بین‌المللی بصره منتقل کرده‌اند. رویترز همچنین به نقل از مقامات حوزه نفت و انرژی عراق نوشته این اقدام تاثیری بر روند تولید و صادرات نفت در این کشور نخواهد گذاشت.

 

لایحه‌ تمدید ریاست فرمانده ارتش پاکستان به پارلمان رفت

دولت پاکستان لایحه‌ای را برای تمدید ریاست فرمانده ارتش پاکستان به پارلمان ارایه کرده است. هدف این لایحه برآورده کردن خواسته دادگاه عالی برای موجه کردن حکم تمدید ریاست ژنرال قمر جاوید باجوا بر ارتش برای مدت سه سال دیگر بوده است. به‌گزارش رویترز، دولت عمران‌خان نخست‌وزیر، آگوست گذشته حکم تمدید ریاست ژنرال قمر جاوید باجوا بر ارتش کشورش را مورد پذیرش قرار داده و علت آن را وخامت اوضاع امنیت ملی در منطقه در پی تشدید خصومت با هند اعلام کرده است. با این حال دادگاه عالی پاکستان در حکمی غافلگیرکننده با تمدید ریاست ژنرال قمر جاوید باجوا بر ارتش مخالفت کرد.

2019 سال مرگبار برای ارتش امریکا در افغانستان

طبق گزارش پایان سال وزارت دفاع امریکا که آرمی‌تایمز منتشر کرد ۱۷نظامی امریکایی در ۲۰۱۹ در افغانستان کشته شده‌اند که بیشترین تعداد از ۲۰۱۵محسوب می‌شود. به‌گزارش هیل ۱۴ تن از کشته‌شدگان از ارتش امریکا و سه تن جزو یگان تفنگداران دریایی ایالات متحده بودند. سربازان کشته شده شامل هشت عضو نیروی ویژه ارتش ایالات متحده، یک رنجر و سه چترباز می‌شوند. گفته شده، ترامپ به مشاورانش گفته نیروهای امریکایی را تا نوامبر ۲۰۲۰ از افغانستان خارج کنند.

آماده‌باش پاتریوت‌های امریکا در بحرین

نشریه نیوزویک به نقل از منابعی اعلام کرده در پی اقدام تروریستی ارتش امریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و چند تن از رهبران حشد‌شعبی، سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در بحرین در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. نیوزویک همچنین نوشته در پی دستور ترامپ به اجرای حمله هوایی تروریستی، هواپیماهای ترابری نیروی هوایی امریکا حامل سربازان واحدهای رزمی و نیروهای ویژه ارتش از پایگاه‌هایی در قسمت موسوم به ساحل شرقی امریکا شب بلند شده و عازم ماموریت شده‌اند. اما مقصد این هواپیماها اعلام نشده است.

 

ارسال نظر