کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۷۴

عربستان به‌دنبال بومی‌سازی سامانه‌ پاتریوت

عربستان با شرکت عربی سعودی ریتیون واحد داخلی وابسته به شرکت تسلیحاتی ریتیون امریکا در راستای تلاش برای تقویت بخش صنایع دفاعی سعودی و اقتصاد متنوع‌تر این کشور توافقنامه‌ای را برای بومی‌سازی و بهینه‌سازی سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت امضا کرده است. به‌گزارش رویترز، سازمان کل صنایع نظامی عربستان اعلام کرده، اولین توافقنامه مشارکت صنایع دفاعی را با شعبه عربی سعودی ریتیون جهت بومی‌سازی پروژه بهینه‌سازی سامانه‌های دفاع هوایی ساخت امریکا منعقد کرده است. عربستان در بین پنج کشوری است که بیشترین هزینه‌های دفاعی را در سطح جهان دارند

10خبرنگار در افغانستان  کشته شدند

در سال 2019 میلادی۱۰خبرنگار در افغانستان کشته شده‌اند. رییس نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان گفته گرچه اعمال خشونت علیه خبرنگاران کاهش یافته اما یافته‌ها نشان می‌دهد هنوز هم خشونت زیادی علیه خبرنگاران وجود دارد و درسال جاری میلادی ۱۱۵ مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است. قتل، ضرب و جرح خبرنگاران، مشکل مالی رسانه‌ها و عدم دسترسی به اطلاعات از مهم‌ترین چالش‌هایی است که خبرنگاران در افغانستان با آن مواجه هستند.

معترضان عراقی جاده نجف را بستند

معترضان در دیوانیه عراق یکشنبه با ایجاد مانع جاده دسترسی به شهر نجف را بستند. به‌گزارش ایسنا، معترضان با آتش زدن لاستیک و موانع فیزیکی از رفت و آمد وسایل نقلیه در این مسیر خودداری کردند. بیشتر مدارس دیوانیه نیز تعطیل است و دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند. اعتراض‌های سه ماه گذشته عراق در مرکز، جنوب و شرق کشور باعث تعطیلی بسیاری از خدمات عمومی و وارد آمدن میلیاردها دینار عراقی خسارت به حوزه‌های زیرساختی این کشور شده است. در این میان انتخاب نخست‌وزیر جدید به‌دنبال اختلاف‌نظرهای سیاسی و گروهی در داخل و خارج پارلمان به یکی از چالش‌های سیاسی عراق تبدیل شده است.

پایان خوش ۲۰۱۹ برای بانک‌های ترکیه

بخش بانکی ترکیه سال ۲۰۱۹ میلادی را بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی به پایان خواهد رساند. به گزارش ایبِنا، با بهبود شاخص‌های اقتصاد کلان مثل رشد اقتصادی، تورم و بیکاری، مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی از بهبود وضعیت بانک‌ها نسبت به برآوردهای پیشین خبر می‌دهند. همچنین مدیران بخش بانکی معتقدند بخش بانکی ترکیه همچنان در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به بهبود شاخص‌های اقتصادی این کشور کمک خواهد کرد.

 

ارسال نظر