کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۰۱:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۹۷۶۸

عربستان از چین موشک بالستیک خریده است

نشنال اینترست نوشته عربستان از چین موشک بالستیک خریده و سازمان سیا نیز به عقد قرارداد فروش این تسلیحات کمک کرده است. به‌گزارش ایسنا، در دوران جنگ عراق با ایران، عربستان نیز از زرادخانه موشکی عراق که به نظر وسیع می‌آمد، نگران بود و با توجه به اینکه اجازه دسترسی به موشک‌های بالستیک امریکا را نیافته بود، به سراغ پکن رفت. چین ۱۹۸۷ بین۳۰ تا ۱۲۰موشک بالستیک میان‌برد DF-۳ را به عربستان تحویل داد که می‌توانست با یک بار سوختگیری به اهدافی در فاصله حدودا ۴۵۰۰ کیلومتری حمله کند.

جمع‌آوری امضا برای عزل رییس‌جمهوری عراق

فراکسیون پارلمانی صادقون از جمع‌آوری امضاهایی برای عزل رییس‌جمهوری عراق به اتهام خیانت، زیر پا گذاشتن سوگند و نقض قانون اساسی خبر داده است. به‌گزارش المیادین، فراکسیون صادقون برهم صالح رییس‌جمهوری عراق را متهم کرده که به جای اجرای قانون اساسی حامی سهمیه‌بندی شده است. برهم صالح مکلف کردن نامزدی برای تشکیل دولت را به یک‌شنبه (امروز) موکول کرده زیرا گروه‌های سیاسی و تظاهرات کنندگان هنوز بر سر نامی برای پست نخست وزیری توافق نکرده‌اند، این درحالی است که مهلت قانونی برای معرفی نامزد نخست وزیری به پایان رسیده است.

تایید مشروط هزینه سفرهای هیات طالبان

مجلس نمایند‌گان امریکا به وزارت دفاع اجازه داده ۱۵میلیون دلار را برای حمایت تدارکاتی از گفت‌وگوهای صلح در افغانستان هزینه کند. به‌گزارش هشت صبح افغانستان، قانونگذاران تلاش کرده‌اند با تصویب این طرح، اطمینان حاصل کنند که طالبان به‌طور مستقیم از این پول استفاده نمی‌کند. قرار است بودجه تصویب شده از سوی پنتاگون برای حمایت از گفت‌وگوهای صلح از جمله تامین امنیت، حمل و نقل، اقامتگاه، غذا، لوازم، ارتباطات و دیگر خدمات هزینه شود. مجلس نمایند‌گان امریکا پیش از این با طرح پرداخت هزینه سفر و اقامت هیات مذاکره‌کننده صلح طالبان که از سوی پنتاگون ارایه شده، مخالفت کرده بود.

تلفن ده‌ها مقام‌ پاکستانی هک شد

تلفن‌های همراه دستکم ۲۴مقام دولت پاکستان اوایل سال جاری میلادی با تکنولوژی‌های جاسوسی تحت مالکیت شرکت اسراییلی NSO گروپ هدف نفوذ و هک قرار گرفته‌اند. به‌گزارش گاردین، ده‌ها مقام اطلاعاتی و نظامی ارشد پاکستانی جزو کسانی هستند که در نتیجه این حادثه ممکن است هدف جاسوسی قرار گرفته باشند. به‌گفته این منابع، جاسوسی‌ها در جریان تحلیلی درباره ۱۴۰۰نفر که تلفن‌های همراه آنها اوایل سال جاری هدف تلاش برای هک کردن قرار گرفته، فاش شده است.

 

ارسال نظر