کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۹۷

کسری بودجه ترکیه از  16 میلیارد دلار گذشت

در ۱۱ ماه نخست امسال میزان مخارج دولت ترکیه ۱۵۹.۹ میلیارد دلار و میزان درآمدهای آن ۱۴۳.۳ میلیارد دلار اندازه‌گیری شده است. طبق اعلام وزارت دارایی و خزانه‌داری ترکیه کسری بودجه این کشور طی این مدت ۹۲.۹۴ میلیارد لیر ترکیه (۱۶.۶ میلیارد دلار) اندازه‌گیری شده است. به‌گزارش آناتولی، مقایسه درآمدهای دولت در 11ماه ابتدایی سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۶.۱درصدی درآمدها بوده است. از سوی دیگر اما میزان مخارج طی همین مدت در مقایسه با سال قبل ۲۰.۱ درصد بیشتر شده است.

افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای کودکان

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده درگیری‌های ۴۰ساله در افغانستان تاثیر مخربی روی کودکان گذاشته، به‌طوری‌که طبق جدیدترین آمار‌ به‌طور متوسط روزانه ۹ کودک در این کشور کشته یا دچار نقص عضو می‌شوند. این آمار افزایش ۱۱درصدی را نسبت به مدت مشابه درسال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. کودکان، خانواده‌های آنها و جوامع آنها، هر روز عواقب وحشتناک درگیری‌ها را تحمل می‌کنند.

درخواست عربستان از امارات برای اعمال فشار به روسیه

رویترز نوشته عربستان پیش از نشست اخیر اوپک از امارات خواسته بود تا روسیه را برای امضای توافق در جهت کاهش بیشتر تولید نفت تحت فشار بگذارد. بنا براین گزارش، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، میزبان یک مذاکره بین عربستان و روسیه در ابوظبی بوده است تا هر سه کشور اختلافات خود را بر سر جزییات کاهش تولید نفت که در یک دهه اخیر کم‌سابقه بوده، حل کنند. از زمان شروع همکاری روسیه با اوپک برای کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۶، ریاض و مسکو تصمیمات خود در مورد عرضه نفت را پیش از نشست اوپک و بدون دخالت دیگر تولیدکنندگان نفتی اتخاذ کردند.

دستگیری صدها نفر به اتهام ارتباط با جنبش گولن

بازداشت‌های گسترده در ترکیه ادامه دارد. همچون اغلب موارد اتهام بازداشت‌شدگان ارتباط با جنبش گولن است. ماجرا این‌بار بر سر استفاده از یک پیام‌رسان است که گفته می‌شود برای هماهنگی‌های مخفیانه به‌کار رفته است. همچون اغلب موارد اتهام بازداشت‌شدگان جدید ارتباط با جنبش گولن است. بیش از گذشت سه سال از کودتای نافرجام، هنوز نهادهای امنیتی ترکیه به جست‌وجو برای یافتن عاملان و همراهان احتمالی آن ادامه می‌دهند. اردوغان گولن را مسوول تلاش برای سرنگونی دولت خود می‌داند؛ اتهامی که گولن آن را رد می‌کند.

 

ارسال نظر