کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۲۵۰

ضرب‌الاجل کنگره برای اعلام قاتلان خاشقجی

کنگره امریکا به سازمان سیا یک ماه مهلت داده تا مشخص کند که ولیعهد عربستان مسوول قتل جمال خاشقجی است یا خیر. به‌گزارش روسیا الیوم، سازمان سیا باید ظرف مدت ۳۰ روز قاتلان جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را مشخص و معرفی کند. همچنین باید تعیین کند که آیا محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی، مسوول قتل خاشقجی، بوده است یا خیر. مساله‌ای که در صورت تایید در سطح بین‌المللی برای عربستان پیامدهایی خواهد داشت. به‌ نوشته رسانه‌های امریکا، جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، مذاکراتی را با اعضای کنگره به نیابت از کاخ‌سفید برای حذف بندهایی که عربستان را در قتل جمال خاشقجی و جنگ یمن متهم می‌کند انجام داد اما این بندها در نسخه اخیر پیش‌نویس بودجه دفاعی سالانه به نام «قانون اختیارات دفاع ملی» باقی مانده است.

درخواست اصلاحات جامع داووداوغلو در ترکیه

نخست‌وزیر سابق ترکیه متحد سابق و رقیب امروز اردوغان، ضمن تاسیس حزب جدید، اجرای اصلاحات جامع در ساختار سیاسی را خواستار شده و از انحصار قدرت در دست رییس‌جمهوری فعلی ترکیه انتقاد کرده است. به‌گزارش المیادین، احمد داووداوغلو در مراسم آغاز به کار «حزب آینده» از اردوغان انتقاد کرده و گفته: «اردوغان با انحصار قدرت، ایجاد بحران اقتصادی و شرایط هراس، کشور را به اسارت گرفته است.» داوود اوغلو با اشاره به اینکه ساختار قضایی ترکیه به مکانیسمی ترسناک تبدیل شده و اقتصاد نیز دچار بحرانی عمیق است، گفته: «کسانی که ترکیه را مدیریت می‌کنند، برنامه‌ای فراتر از حفظ خود در قدرت ندارند.»

تعطیلی نهادها و موسسات وابسته به جریان صدر

دفتر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به حوادث اخیر از بسته شدن نهادها و موسسات وابسته به این جریان به مدت یک سال خبر داد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، دفتر مقتدی صدر اعلام کرده، همه نهادهای وابسته به این جریان جز دفتر ویژه صدر، اداره مرقد شهید سید محمد صادق صدر و تشکیلات سرایا السلام بسته می‌شوند.

ایوانکا ترامپ به قطر رفت

دختر رییس‌جمهور امریکا به منظور مشارکت در همایش دوحه به قطر رفته است. به‌گزارش ایسنا، ایوانکا ترامپ به همراه استیون منوچن وزیر خزانه‌داری امریکا با مسوولان قطری دیدار کرده است. ایوانکا همچنین در کنفرانس بین‌المللی که در هفته جاری در قطر برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. همایش دیپلماتیک دوحه شنبه و یک‌شنبه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر