کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۴۳

حمله پهپادی به اقامتگاه مقتدی صدر در نجف

اقامتگاه مقتدی صدر روحانی شیعی و از رهبران سیاسی عراق شنبه در شهر نجف هدف حمله پهپادی قرار گرفت. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله در حالی صورت می‌گیرد که افراد نزدیک به مقتدی صدر موسوم به «کلاه‌آبی‌ها» از سوی جریان صدر ماموریت یافته بودند تا از تظاهرات ضد‌دولتی شب گذشته در نجف و بغداد حمایت کنند. این سیاستمدار پرنفوذ هنگام حمله پهپادی در ایران بوده و تنها یکی از دیوارهای بیرونی اقامتگاهش آسیب‌ دیده است.

قطر مذاکره با عربستان را تایید کرد

قطر مذاکره با عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران موجود میان این دو کشور را تایید کرده است. به‌گزارش سی‌ان‌ان، محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی وزیر خارجه قطر، گفته برای پایان دادن به تنش میان این کشور و شماری از کشورهای منطقه خلیج فارس، مذاکراتی در جریان است. عربستان، مصر، امارات و بحرین، تابستان ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت گسترده از تروریسم روابط سیاسی و اقتصادی خود با این کشور را قطع کردند.

سفر سلطان قابوس به بلژیک

دربار حکومتی عمان اعلام کرده سلطان قابوس پادشاه این کشور، برای معاینات پزشکی به بلژیک می‌رود. دربار سلطنتی عمان گفته معاینات پزشکی سلطان قابوس مدت زمان محدودی طول خواهد کشید. در این بیانیه به وضعیت جسمانی پادشاه عمان و جزییات دقیق آن اشاره‌ای نشده است.

آغاز مذاکرات طالبان  و امریکا در دوحه

مقامات امریکایی از پیوستن دوباره این کشور به مذاکرات با طالبان خبر دادند.کاهش خشونت‌ها به گونه‌ای که به مذاکرات بین گروه‌های افغان و اعلام آتش‌بس منتهی شود، کانون اصلی دستور کار این مذاکرات است. به‌گزارش خبرگزاری طلوع، این مذاکرات در پی سفر دو روزه زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به کابل، و گفت‌وگو با مقامات دولت و سیاستمداران به‌نام افغانستانی ‌از جمله حامد کرزی شکل گرفت. مذاکرات طالبان و امریکا از دو ماه پیش متوقف شده بود.

ترکیه: در جنگ با تروریسم تنها ماندیم

وزیر دفاع ترکیه گفته با نرسیدن اعضای ناتو به یک توافق در نشست لندن، آنکارا در جنگ علیه تروریسم تنها ماند. به‌گزارش تلویزیون ان‌‌تی‌وی، خلوصی آکار گفته: «این غیرمنطقی است که بعضی گروه‌ها تلاش دارند اقدامات ما در راستای امنیت‌ ملی‌مان را بی‌ارتباط با ناتو نشان دهند. در پایان به توافقی نرسیدیم.» آنکارا در ماه‌های اخیر روابط پرتنشی با دیگر هم‌پیمانان خود در ناتو داشته است.

 

ارسال نظر