کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۷۳

دستگیری پسرعمو و دستیار بغدادی در عراق

پلیس عراق از بازداشت ابوخلدون، پسرعموی ابوبکر بغدادی خبر داده است. ابوخلدون در عین حال دستیار اصلی بغدادی بوده و نقش مهمی در عملیات تروریستی داعش ایفا کرده است. او در استان کرکوک دستگیر شده است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، ابوخلدون، که از خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان شناخته می‌شود، هنگام دستگیری اوراق هویت جعلی به همراه داشته است. نام واقعی پسرعموی بغدادی، حامد شاکر بدری است اما با نام سازمانی ابوخلدون در بالاترین رده‌های تشکیلاتی داعش فعالیت داشت و دستیار اصلی رهبر گروه تروریستی داعش محسوب می‌شد. امریکایی ۲۷ اکتبر از قتل ابوبکر بغدادی در مخفیگاهش در سوریه خبر دادند.

ترامپ: ریاض پول اعزام امریکایی‌ها را می‌دهد

رییس‌جمهور امریکا در دیدار با دبیرکل ناتو اعلام کرده در اقدامی بی‌سابقه عربستان هزینه‌های اعزام نظامیان جدید به این کشور پس از حمله آرامکو را به‌طور کامل پرداخت می‌کند. ترامپ گفته: «نیروهای نظامی جدیدی را به عربستان منتقل کردیم و برای این کار میلیاردها دلار هزینه کردیم.» او همچنین درباره نفت سوریه گفته: «نفت سوریه اکنون در کنترل ما است و می‌توانیم هر کاری بخواهیم با آن انجام دهیم.»

ماکرون ترکیه را به نزدیکی با داعش متهم کرد

رییس‌جمهوری فرانسه در حاشیه نشست سران ناتو ترکیه را به نزدیکی با داعش متهم کرد. امانوئل ماکرون که پیشتر نیز با انتقاد شدید از حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه این اقدام را در تضاد با راهبرد ناتو در مبارزه با گروه تروریستی داعش خوانده و به همین بهانه ناتو را پیمانی مبتلا به «مرگ مغزی» توصیف کرده بود از همکاری آنکارا با واسطه‌هایی از داعش سخن گفت. رییس‌جمهوری فرانسه با طرح این ادعا خواستار روشن شدن راهبرد این سازمان دفاعی و امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم شده است.

رشد اقتصادی ترکیه بالاخره مثبت شد

پس از ثبت سه رشد متوالی منفی، رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه سوم سال مثبت شد. به‌گزارش دیلی‌صباح، برای نخستین‌بار در سال جاری رشد اقتصادی ترکیه در سه‌ماهه سوم سال به ۰.۹ درصد رسید. آن طور که مرکز آمار ترکیه اعلام کرده است، در سه ماهه جولای تا سپتامبر حجم تولید ناخالص داخلی ترکیه به ۱.۱۵تریلیون لیر (۲۰۱.۹ میلیارد دلار) رسیده است که ۱۱.۵درصد بیشتر از رقم ثبت‌شده برای دوره مشابه سال گذشته بوده است.

 

ارسال نظر