کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۳۰

آلمان در ائتلاف دریایی خلیج فارس شرکت نمی‌کند

آلمان اعلام کرده در ابتکار «ماموریت اروپایی» تنگه هرمز به رهبری فرانسه شرکت نخواهد کرد. آلمان گفته است که واحدهای نیروی دریایی تنها در صورت درخواست اتحادیه اروپا به تنگه هرمز اعزام می‌شوند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آلمانی گفته‌اند که به‌لحاظ سیاسی از ابتکار فرانسه پشتیبانی می‌کنند، اما واحدهای نیروی دریایی تنها درصورت درخواست اتحادیه اروپا به تنگه هرمز اعزام می‌شوند.

تظاهرات حامیان تیم انتخاباتی عبدالله در افغانستان

تظاهرات استانی هواداران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله یکشنبه از استات بغلان افغانستان شروع شد. در این تظاهرات معترضان در استان بغلان اقدام به مسدود کردن بزرگراه کابل- شمال کردند. تظاهرات هواداران عبدالله جمعه هفته گذشته نیز در کابل برگزار شده بود. صدها تن از هواداران تیم ثبات و همگرایی یکشنبه در شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان با راه‌اندازی تظاهراتی خواستار باطل کردن ۳۰۰ هزار رای مخدوش و بدون ثبت بیومتریک توسط کمیسیون انتخابات شدند. معترضان هشدار دادند که اگر کمیسیون مرکزی انتخابات در کابل به خواسته‌های آنها تن ندهد دست به تظاهرات گسترده‌تر زده و بزرگراه کابل- شمال را برای مدت زیادی مسدود خواهند کرد. چهارمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ششم مهرماه در ۳۴ استان این کشور تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و قرار بود نتیجه اولیه در ۲۷ مهرماه اعلام شود اما به دلیل مشکلات در کمیسیون انتخابات تاکنون نتیجه اعلام نشده است.

کشته شدن تعدادی از نیروهای ترکیه در شمال سوریه

تعدادی از نظامیان ترکیه و نیروهای وابسته به این کشور در جریان یک انفجار در شمال شرق سوریه کشته شدند. خبرگزاری سانا گزارش داده، این انفجار در منطقه «تل‌حلف» در شمال غرب استان حسکه در شرق سوریه صورت گرفت، در حالی که پیش از آن نیز درگیری بر سر اشیا مسروقه در میان تروریست‌ها صورت گرفته است. این درگیری میان نیروهای شبه‌نظامی تحت فرمان ترکیه بر سر اموال مسروقه از مردم محلی صورت گرفته است. ترکیه در آبان ماه با ادعای ایجاد منطقه امن و انتقال پناهجویان سوری به مناطق کردنشین به شمال سوریه حمله کرد. به‌گزارش سانا، علاوه بر شمار کشته‌ها تعداد دیگری از نیروهای ترکیه نیز بر اثر یک انفجار به دلایل نامعلوم در یک ساختمان در حومه راس‌العین زخمی شدند و به این کشور منتقل شدند.

 

ارسال نظر