کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱۴۹

انصارالله یمن: بالگرد عربستان را ساقط کردیم

انصارالله یمن از ساقط کردن یک فروند بالگرد متعلق به ارتش عربستان سعودی خبر دادند. سخنگوی انصارالله اعلام کرد که با شلیک یک موشک زمین به هوا یک فروند بالگرد عربستان از نوع آپاچی به‌کلی منهدم شده و دو خلبان آن نیز کشته شده‌اند. این بالگرد در ناحیه مجازه در نزدیک منطقه عسیر و مرز دو کشور عربستان و یمن منهدم شده است. نیروهای انصارالله یمن گفته‌اند موشک به‌کار رفته در این حمله فناوری پیشرفته و جدیدی داشته است که جزییات آن بعدا اعلام خواهد شد.

تظاهرات اعتراضی حامیان عبدالله در کابل

راهپیمایی هواداران ستاد انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله نامزد ریاست‌جمهوری افغانستان، در اعتراض به قانون‌شکنی از سوی کمیسیون انتخابات در کابل برگزار شد. به‌گزارش ایسنا، هزارها تن از هواداران این ستاد انتخاباتی در نزدیکی دفتر ریاست‌جمهوری تجمع کرده بودند. در قطعنامه این راهپیمایی آمده «تیم تقلب، کمیسیون انتخابات و جامعه بین‌المللی نباید صدای حق‌طلبانه ملت افغانستان را دست‌کم بگیرند.» تیم انتخاباتی عبدالله مدعی تقلب ستاد انتخابات اشرف غنی رییس‌جمهوری فعلی افغانستان، در انتخابات هستند.

بارزانی: مخالف حضور پ‌.ک.‌ک در عراق هستیم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرده این اقلیم مخالف حضور تروریست‌های پ‌ک‌ک در خاک عراق است. به‌گزارش آناتولی، مسرور بارزانی که به آنکارا سفر کرده بود، گفته: «همانطور که در گذشته هم بارها گفته‌ایم حضور گروه تروریستی پ‌ک‌ک در خاک عراق را تایید نکرده و مخالف حضور آن در سنجار و دیگر مناطق این کشور هستیم.» بارزانی تاکید کرده اقلیم کردستان روابط بسیار مهم خود با ترکیه را حفظ می‌کند.

انفجار در لاهور  ۱۰ زخمی برجای گذاشت

انفجار بمب در «لاهور» مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان که جمعه به وقوع پیوست، دست کم ۱۰ زخمی برجای گذاشت. به‌گزارش رسانه‌های پاکستان، نیروهای پلیس محل انفجار بمب در منطقه «چوبرجی» را تحت کنترل گرفته‌اند و نهادهای امنیتی از تروریستی بودن حادثه خبر می‌دهند. روز ۱۸ اردیبهشت امسال نیز انفجار بمب که گفته می‌شد نوع آن انتحاری بود، در نزدیکی زیارتگاه «داتا دربار» شهر لاهور هشت کشته و ۲۵ زخمی برجای گذاشت. زیارتگاه «داتا دربار» در شهر لاهور در یازدهم تیرماه ۱۳۸۹ نیز هدف حملات انتحاری قرار گرفته بود. در آن اقدام تروریستی ۳۷ پاکستانی جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر