کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۹۸

ترکیه عملیات نظامی

در سوریه را ادامه نمی‌دهد

یک منبع امنیتی در دولت ترکیه گفته آنکارا کاملا به توافق‌هایی که با امریکا و روسیه در مورد توقف عملیات خود در شمال سوریه رسیده بود پایبند است. به‌گزارش رویترز این منبع امنیتی تاکید کرده ترکیه عملیات نظامی خود در خاک سوریه را ادامه نمی‌دهد. دولت ترکیه ماه گذشته به‌طور جداگانه با روسیه و امریکا به توافق رسید تا نیروهای کرد در شمال سوریه از منطقه مرزی با ترکیه عقب‌نشینی کنند و در مقابل آنکارا پذیرفت تا عملیات نظامی خود در خاک سوریه را متوقف کند. ترکیه پیش از این‌بارها تهدید کرده بود که عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه از سر خواهد گرفت.

پایگاه فرانسه در امارات مرکز ائتلاف امنیت دریایی می‌شود

فرانسه رهبری اروپایی‌ ائتلاف امنیت دریایی خلیج‌فارس را برعهده گرفت و قرار است پایگاه این کشور در امارات مرکز فرماندهی ائتلاف شود. رهبری ائتلاف قرار بود بر عهده امریکا باشد. به‌گزارش دویچه‌وله، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرده پایگاه نظامی این کشور در خاک امارت مرکز فرماندهی اروپا در طرح حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس خواهد بود. در ماه‌های اخیر چند تانکر نفت‌کش در خلیج‌فارس یا محدوده تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفتند.

ناامنی غذایی 14 میلیون افغانستانی را تهدید می‌کند

دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) اعلام کرده به‌دلیل جنگ جاری، رویدادهای طبیعی، سردی هوا، افزایش عدم امنیت غذایی در بین مردم و افزایش شمار آوارگان داخلی، نیاز به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان درحال افزایش است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، از ماه اوت تا اکتبر سال جاری 13 افغانستانی با دشواری حاد ناامنی غذایی رو به رو بودند و ۱۲.۶ میلیون نفر در حالت بحران یا اضطرار هستند. میزان ناامنی غذایی در شهرهای نسبت به روستاها بالاتر است.

جزییات مذاکرات ریاض و انصارالله یمن

یک منبع یمنی جزییاتی از مذاکرات محرمانه میان انصارالله و ریاض را فاش کرد. به‌گزارش سایت عربی۲۱، مذاکرات در حال حاضر به‌طور مستقیم میان انصارالله و عربستان در حال برگزاری است و با میانجیگری چندین کشور از جمله عمان برگزار می‌شود. یک هیات سعودی که بیشتر اعضایش از شخصیت‌های نظامی بودند حدود دو هفته پیش وارد صنعا شد و این مذاکرات از طریق ویدیوکنفرانس ادامه دارد. بعد از این انصارالله هیاتی به عربستان فرستاد. این دور از مذاکرات بر توقف جنگ متمرکز است. مقامات ریاض انعطاف‌پذیری و آمادگی خود را برای این مساله نشان داده بودند.

 

ارسال نظر