کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۱:۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۷۱۰

عربستان در رأس گروه۲۰ قرار گرفت

عربستان برای نخستین‌بار ریاست گروه۲۰ را برعهده گرفت. دیپلمات‌ها احتمال می‌دهند. به‌گزارش روسیاالیوم، فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان، برای حضور در نشست ۲۰ به ژاپن رفته است. دیپلمات‌ها می‌گویند، پیش از اینکه عربستان گروه ۲۰ را نوامبر ۲۰۲۰ میزبانی کند، این گروه می‌تواند به ریاض کمک کند تا مشکلات خود را برطرف کرده و پرونده‌های سخت‌تری مانند جنگ یمن و تحریم قطر را مختومه کند.

معاون ترامپ به عراق رفت

مایک پنس معاون اول دونالد ترامپ شنبه در دیداری غیرمنتظره وارد بغداد پایتخت عراق شد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، پنس در این سفر با نظامیان امریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» در الانبار عراق دیدار کرده است. ناظران معتقدند سفر غیرمنتظره معاون ترامپ بی‌ربط به حوادث اخیر عراق و ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور نیست.

بازگشت نخستین گروه آوارگان سوری‌ از ترکیه

حدود ۷۰شهروند سوری از جمله زنان و کودکان، تحت نظارت ارتش ترکیه وارد شهر رأس‌العین در شمال سوریه شدند. به‌گزارش آناتولی، این اولین عملیات بازگشت سوری‌ها به این منطقه از زمان آغاز جنگ سوریه در ۲۰۱۱ است. ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان چشمه صلح را در سوریه علیه کردهای سوریه به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین‌المللی مواجه شد.

ترامپ: روی توافقی با طالبان کار می‌کنیم

چندین ماه پس از شکست مذاکرات صلح با طالبان، رییس‌جمهوری امریکا گفته مذاکرات رسمی با طالبان در دست انجام است. به‌گزارش سی‌ان‌ان، اظهارات دونالد ترامپ چندین روز پس از آن مطرح شد که طالبان یک استاد امریکایی و یک استاد استرالیایی را در ازای رهایی سه زندانی طالبان به دست دولت افغانستان آزاد کرد. طالبان همچنین ۱۰ سرباز افغان را آزاد کردند.

تابعیت سوئدی وزیر دفاع عراق تایید شد

یک مقام سوئدی تایید کرده وزیر دفاع عراق تابعیت سوئدی دارد. به‌گزارش شبکه SVT سوئد، سخنگوی وزیر دفاع سوئد گفته نجاح الشمری با نام دیگری تابعیت سوئدی دارد. الشمری سال ۲۰۰۹ به مجوز اقامت و سال ۲۰۱۵ به ویزای سوئد دست یافته است. گفته شده، ۲۰۱۵ شب‌هاتی درباره جعل اسناد از سوی الشمری به وجود آمد اما این پرونده بعد از تحقیقات اولیه بسته شد. از سال ۲۰۰۶ به عراقی‌ها جز کسانی که پست‌های ارشد دارند، اجازه داده شد تا به تابعیت‌های خارجی دست یابند.

 

ارسال نظر