کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۶۰

پترائوس: پول عربستان درحال تمام شدن است

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) روی جوانب مختلف اقتصاد عربستان که تا حد زیادی بر نفت متکی است، تمرکز کرده است. به‌گزارش ایسنا، دیوید پترائوس گفته ریاض می‌خواهد عرضه اولیه عمومی سهام شرکت آرامکو موفقیت آمیز باشد زیرا نیاز به سرمایه‌گذاران خارجی و به تبع آن پول دارد. او تاکید کرده پول‌های سعودی به‌تدریج در حال تمام شدن هستند. شرکت آرامکو اعلام کرده، ۱.۵ درصد از سهام این شرکت را در عرضه عمومی به ارزش بین ۲۴ تا ۲۵.۵ میلیارد دلار به فروش می‌رساند.

۱۰میلیون نفر در افغانستان مصونیت غذایی ندارند

سازمان ملل اعلام کرده، بیش از۱۰میلیون نفر معادل ۳۳درصد جمعیت افغانستان مصونیت غذایی ندارند و نیازمند کمک‌های بشر دوستانه‌ هستند. به‌گزارش شبکه تلویزیون یک افغانستان، ۲ میلیون نفر در وضعیت اضطراری زندگی می‌کنند. با وجود سرازیر شدن کمک‌های میلیارد دلاری جامعه‌ جهانی به افغانستان، شماری زیادی از خانواده‌ها هنوز در گرسنگی به سر می‌برند. براساس گزارش وزارت اقتصاد افغانستان، ۴۴درصد جمعیت کشور برای پیدا کردن سه وقت غذا در شبانه روز، با چالش‌ جدی روبرو هستند.

ترکیه ۲۵ خویشاوند بغدادی را دستگیر کرد

دفتر دادستان کل ترکیه گفته ۲۵ تن از نزدیکان ابوبکر بغدادی سرکرده کشته شده داعش را در ۴ استان این کشور دستگیر کرده است. به‌گزارش آناتولی، ۱۱ تن از این افراد در استان کرشهیر، ۶ تن در استان شانلی اورفا، ۵ نفر در استان سامسون و ۳ نفر دیگر نیز در استان الحشد بازداشت شده‌اند. پیش‌تر اردوغان گفته بود این کشور همسر، خواهر و شوهر خواهر البغدادی را بازداشت کرده است. ترکیه همچنین پیشتر کشورهای اروپایی را تهدید کرد که ۲۱ نفر از نزدیکان سرکرده کشته شده داعش از جمله دو کودک را آزاد خواهد کرد.

هیات قطری عازم ریاض می‌شود

خبرگزاری فرانسه از تحول جدیدی در پرونده آشتی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر داده است. یک منبع آگاه اعلام کرده، قرار است یک هیات قطری متشکل از شخصیت‌های رسمی، در روزهای آتی وارد ریاض شود. همچنین نشانه‌های دیگر احتمال حل و فصل بحران شورای همکاری خلیج فارس این است که مسوولی از اتحادیه عرب برای مشارکت در کنفرانسی در طول جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وارد دوحه خواهد شد. بحران شورای همکاری خلیج فارس از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد و عربستان، امارات، بحرین و مصر ورابط خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند.

 

ارسال نظر