کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۶۵

ترکیه داعشی امریکایی را بازمی‌گرداند

 وزیر کشور ترکیه اعلام کرده یکی از اعضای امریکایی داعش را به ایالات متحده بازمی‌گرداند. پیش از این مقامات آنکارا این فرد را به یونان فرستاده بودند اما این کشور از پذیرفتن وی خودداری کرد. این متهم پس از سپری کردن چند ساعت در منطقه مشترک مرزی میان دو کشور به ترکیه بازگردانده شد. به‌گفته وزیر کشور ترکیه، این فرد قرار است جمعه با هواپیما به امریکا بازگردانده شود. یکی از شرایط ترکیه برای اعلام آتش‌بس در شمال سوریه این بود که کشورهای غربی شهروندان خود را که عضو داعش شده بودند به کشورشان بازگردانند.

عفو 2 امریکایی متهم به جرایم جنگی در افغانستان

دونالد ترامپ دو نظامی امریکایی متهم به انجام جرایم جنگی در افغانستان را عفو کرده است. سرگرد متیو گلستین متهم به قتل یک عضو طالبان است که قرار بود سال بعد محاکمه شود. ستوان کلینت لورانس هم به اتهام دستور به نیروهای تحت امرش برای شلیک به سوی دو شهروند غیرنظامی محاکمه و محکوم شده بود. او در حال گذراندن حکم حبس ۱۹ سال‌هاش است. این ستوان ارتش امریکا در سال ۲۰۱۳ متهم شد که غیرقانونی دستور تیراندازی به دو مرد موتورسیکلت سوار در قندهار را صادر کرده است. عفو این دو نفر از سوی ترامپ با انتقادهایی مواجه شده است.

احتمال دیدار بن‌سلمان و انصارالله یمن در عمان

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مسوول برجسته انصارالله یمن اعلام کرد، ریاض ارتباط با این گروه را بعد از هدف‌گیری تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان شروع کرده است. به‌گزارش ایسنا، ارتباطات در سطح بسیار عالی در جریان است و تماسی تلفنی بین خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی و مهدی المشاط، رییس شورای عالی سیاسی یمن برای بررسی آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در مرزها برقرار شده است. اخیرا انصارالله از طرحی برای توقف حملات به عربستان خبر داد و به‌دنبال آن ریاض این طرح را مثبت خواند.

کشته شدن ۲ دادستان فدرال در حمله کابل

مقام‌های افغانستان اعلام کردند، مردان مسلح دو دادستان فدرال را در نزدیکی کابل به ضرب گلوله از پای درآوردند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، دو دادستان دیگر هم در این حمله زخمی شده‌اند. دادستان‌ها به سمت زندان بگرام می‌رفتند که محل نگهداری سه زندانی ارشد طالبان از جمله انس حقانی است. انس حقانی و دو زندانی دیگر طالبان قرار بود جمعه آزاد شوند که این روند به حالت تعلیق درآمد.

 

ارسال نظر