کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۰۰۳

تعویق دوباره اعلام نتایج انتخابات افغانستان

کمیسیون انتخابات افغانستان چهارشنبه بار دیگر اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را به تعویق انداخت. به‌گزارش یورونیوز، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده نتایج اولیه به‌دلیل مشکلات فنی پنج‌شنبه اعلام نمی‌شود. این دومین بار است که اعلام نتایج انتخابات به تعویق می‌افتد. نخست قرار بود نتایج اولیه ۱۹ اکتبر منتشر شود. ابهام در مورد نتایج انتخابات پس از آن بار دیگر افزایش یافت که غنی با افزایش شمار آراء مورد بازشماری مخالفت کرد و در مقابل، رقیب اصلی او عبدالله عبدالله نیز با تکرار ادعای پیروزی در انتخابات تاکید کرد که این‌بار زیر بار تقسیم قدرت با غنی نخواهد رفت.

پیشنهاد قرارداد ۱۰۰میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان

 رییس‌جمهوری امریکا به همتای ترکیه‌ای خود یک قرارداد تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری را برای جبران تحریم‌های احتمالی این کشور به دلیل قرارداد خرید سیستم موشکی اس ‌۴۰۰ روسیه پیشنهاد کرد. به‌گزارش واشنگتن‌پست، ترامپ برای رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود که در حال حاضر برای بررسی مشکلات موجود در روابط فی‌مابین در واشنگتن به سر می‌برد، این پیشنهادات با هدف بهبود روابط امریکا و ترکیه مطرح شدند. واشنگتن‌پست پیش‌بینی کرده، این پیشنهادات خشم برخی از قانون‌گذاران امریکایی به‌ویژه نمایندگان پارلمان را به‌دنبال داشته باشد که به‌دلیل عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تحریم‌هایی را علیه این کشور تصویب کردند.

رزمایش نظامی هند در مرز مشترک با پاکستان

ارتش هند رزمایش بزرگ نظامی خود با حضور بیش از ۴۰ هزار نیروی نظامی، تانک، توپخانه، جنگنده و بالگرد نظامی را در نزدیکی مرزهای مشترک با پاکستان آغاز کرد. اکونومیک تایمز نوشته، رزمایش سیندو سودارشان از چهارشنبه آغاز و تا دوشنبه هفته بعد ادامه خواهد داشت. هدف از این رزمایش ایجاد آمادگی لازم در ارتش برای مقابله با یک جنگ زمینی، هوایی و دریایی است. روابط هند و پاکستان پس از تصمیم دهلی برای لغو امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر و متشنج شده است.

دیدار «بارزانی» با«عبدالمهدی» و «برهم صالح» در بغداد

رییس اقلیم کردستان عراق در بغداد با رییس‌جمهوری و نخست وزیر عراق دیدار کرد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد شده است. بارزانی در دیدار با عبدالمهدی روابط اقلیم کردستان عراق و بغداد را بررسی کردند. برهم صالح، رییس‌جمهوری عراق نیز با نیچروان بارزانی ملاقات کرده است.

 

ارسال نظر