کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۱۱

حمایت آیت‌الله سیستانی از طرح سازمان ملل

نماینده سازمان ملل در عراق پس از دیدار با آیت‌الله علی سیستانی در نجف گفته ایشان از طرح سازمان ملل برای بازنگری در قانون انتخابات حمایت کرده‌اند. به‌گزارش یورونیوز، هنیس پلاسشارت همچنین گفته آیت‌الله سیستانی نگرانی خود را از فقدان جدیت و عزم نیروهای سیاسی برای اصلاحات ضروری ابراز کرده‌اند. عراق در ماه‌های گذشته دستخوش ناآرامی‌های گسترده‌ای بوده است.

مبادله دو رهبر طالبان با دو استاد دانشگاه

دولت افغانستان دو فرمانده طالبان و انس حقانی، یکی از رهبران گروه شبه‌نظامی حقانی، را به منظور مبادله با دو استاد دانشگاه امریکایی و استرالیایی ربوده‌شده از سوی طالبان آزاد می‌کند. کوین کینگ امریکایی و تیموتی ویکس استرالیایی ۲۰۱۶ از سوی طالبان ربوده شده بودند. به‌گزارش رویترز، دو فرمانده طالبان به امید گفت‌وگوهای امنیتی مستقیم با این گروه، از سوی دولت زندانی شده بودند. این در حالی است که طالبان مذاکره مستقیم با کابل را رد می‌کند.

عذرخواهی مدیر «اوبر» از اظهارنظر درباره قتل خاشقچی

مدیر شرکت اوبر که قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد ریاض، را اشتباه خوانده بود، از اظهاراتش عذرخواهی کرده است. دارا خسروشاهی گفته بود: «یک اشتباه جدی است. ما هم در جریان استفاده از خودروهای بدون راننده دچار اشتباه شدیم. همه دچار اشتباه می‌شوند اما معنایش این نیست که هرگز بخشیده نشوند.» پس از بالا گرفتن انتقادها، خسروشاهی گفته: «آنچه برای خاشقچی اتفاق افتاد را نه می‌توان فراموش کرد و نه بخشید. اشتباه کردم که آن را اشتباه خواندم.» خاشقچی ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به‌طرز فجیعی به قتل رسید.

نقض تحریم لیبی توسط اردن، امارات و ترکیه

سازمان ملل متحد اعلام کرده اردن، امارات و ترکیه بارها تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را نقض کرده‌اند. در این گزارش آمده، به احتمال زیاد یک جنگنده خارجی مسوول حمله مرگبار به یک مرکز نگهداری مهاجران در لیبی در تیرماه سال جاری بوده است. این حمله دست‌کم ۵۰کشته و بیش از ۱۳۰زخمی برجای گذاشت.

گرانی مواد غذایی در پاکستان

پاکستانی‌ها که در ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت کالای اساسی، نرخ سوخت و روند صعودی تورم بوده‌اند در روزهای اخیر با گرانی افسار گسیخته مواد غذایی روبرو شده‌اند. به‌گزارش جیو، افزایش بدهی‌های خارجی، کاهش ذخیره ارزی و همزمان پایین آمدن ارزش پول ملی در پاکستان باعث شده تا تورم به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر