کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۱۶

کویت هم نرخ بهره را  کاهش داد

کویت به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس پیوست و نرخ بهره بانکی خود را کاهش داد. پیشتر عربستان، امارات، بحرین و قطر نیز در پی تصمیم فدرال رزرو امریکا برای کاهش نرخ بهره اقدام به سیاست‌های تسهیل اقتصادی کرده و در جدیدترین دور این اقدامات، کویت هم نرخ بهره را کاهش داد. این نخستین‌بار از سال ۲۰۱۲ تاکنون است که کویت نرخ بهره را کاهش می‌دهد.

حمله فرانسه به مخفیگاه‌های داعش در عراق

فلورانس پارلی وزیر نیروهای مسلح فرانسه، اعلام کرده نیروی هوایی این کشور پنج‌شنبه گذشته چند مخفیگاه و تونل متعلق به داعش را در شمال شرق عراق مورد هدف قرار داده است. به‌گزارش یورونیوز، بنا به اعلام ستاد فرماندهی ارتش فرانسه عملیات به وسیله گروهی از جنگنده‌های رافال انجام شده است. به‌گفته ارتش فرانسه، هواپیمای گشت‌زنی هوایی «آتلانتیک2» و پهپاد ائتلاف بین‌المللی علیه داعش پیش از انجام این عملیات دست به شناسایی مخفیگاه و تونل‌های گروه داعش زده بودند.

سفر محرمانه جورج بوش به عمان

رییس‌جمهوری اسبق امریکا در سفری محرمانه به مدت سه روز به عمان رفته است. به‌گزارش تایمز آوعمان، جورج بوش ۲۷ اکتبر وارد مسقط پایتخت عمان شده و ۲۹ اکتبر این کشور را ترک کرده است. بوش در جریان این سفر از اماکن گردشگری عمان از جمله بازار تجاری نزوی بازدید کرده است. بوش از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ رییس‌جمهوری امریکا بوده است.

کشته شدن ۹ دانش‌آموز افغانستانی

منابع محلی افغانستان اعلام کردند که ۹ دانش‌آموز در اثر انفجار بمب جاسازی شده در کنار جاده در شهرستان درقد استان تخار کشته شدند. مقام‌های محلی استان تخار گفته‌اند طالبان مسوول جاسازی بمب‌های کنار جاده‌ای هستند. شهرستان درقد استان تخار به تازگی از کنترل طالبان خارج و به دست نیروهای دولتی افتاده است. طالبان برای هدف قرار دادن نیروهای افغان و خارجی از بمب‌های جاسازی شده در کنار جاده استفاده می‌کنند که دراثر آن شمار زیادی غیرنظامی کشته شده‌اند.

امضای توافق ریاض با حضور ولیعهد سعودی

وزیر اطلاع‌رسانی وابسته به دولت مستعفی یمن اعلام کرده «توافق ریاض» سه‌شنبه با حضور ولیعهد عربستان و رییس‌جمهور مستعفی یمن امضا می‌شود. به‌گزارش المیادین، مراسم امضای رسمی توافق ریاض با نظارت ملک سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان، و با حضور محمد بن‌سلمان و رهبران سیاسی یمن برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر