شاهدی دیگر علیه ترامپ

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۶۹۴
شاهدی دیگر علیه ترامپ

گروه جهان|

در حالی که یک ماه از روند تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، در کنگره می‌گذرد مقام ارشد سفارت ایالات متحده در کی‌یف برای پاسخگویی به پرسش‌های قانون‌گذاران در برابر 3 کمیته مختلف حاضر شد. گفته شده، جلسه پرسش و پاسخ بیل تیلور کاردار سفارت امریکا، سه‌شنبه پشت درهای بسته برگزار ‌شده است.

سی‌ان‌ان نوشته که شهادت این مقام کلیدی در کنگره می‌تواند دونالد ترامپ که این روزها به‌شدت از روند تحقیقات درباره استیضاحش خشمگین است را، بیش از پیش ناراحت کند. در همین حال، دونالد ترامپ در اظهارنظری جنجالی گفته که رییس‌جمهور شدن هزینه 2 تا5 میلیاردی رو دستش گذاشته است.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، بیل تیلور سه‌شنبه به پرسش‌ها درباره وقایع پس از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین، پاسخ داده است. در این گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ خواستار انجام تحقیقات در مورد جو بایدن، رقیب سیاسی خود و پسر او، هانتر بایدن، شده است.

گرچه جزییاتی از نشست سه‌شنبه کنگره منتشر نشده اما آنچه مشخص است این است که دموکرات‌ها می‌خواهند در مورد پیامک‌های رد و بدل شده بین بیل تیلور و کرت وولکر، نماینده پیشین امریکا در امور اوکراین، و گوردون ساندلند سفیر فعلی ایالات متحده امریکا نزد اتحادیه اروپا، اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنا بر گزارش‌ها، وولکر و ساندلند در آن زمان تلاش می‌کردند ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین، را به سوی انجام تحقیقات رسمی در مورد جو بایدن و هانتر بایدن سوق دهند تا بتوانند از نتایج آن در انتخابات علیه بایدن استفاده کنند. جو یابدن از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است. هانتر بایدن زمانی عضو هیات‌مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بوده است. تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ در شرایطی ادامه دارد که نتایج نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان نشان می‌دهد ۵۰ درصد از بزرگسالان امریکایی و ۵۱ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده خواستار استیضاح رییس‌جمهوری فعلی امریکا و برکناری او از قدرت هستند. این نتایج که توسط شرکت تحقیقات بازاری «اس‌اس ار اس» انجام شده، گویای آن است که اکثر رای‌دهندگان امریکایی خواستار استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت هستند. این نخستین‌بار است که اکثر رای‌دهندگان در نظرسنجی گفته‌اند خواستار استیضاح و برکناری ترامپ هستند. سی‌ان‌ان نوشته: «واضح است مجموعه‌ای از اقدامات ترامپ درخصوص اوکراین و تلاش دموکرات‌ها برای تحقیقات درباره استیضاح آمار مربوطه را افزایش داده است.»

روند تحقیقات استیضاح رییس‌جمهوری ایالات متحده ماه گذشته به دستور نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا، آغاز شده است. ترامپ با انتقاد شدید از روند تحقیقات، دموکرات‌ها را متهم کرده است که قصد «ربودن انتخابات ۲۰۲۰» را دارند. ترامپ تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح او را بزرگ‌ترین تصفیه حساب سیاسی در تاریخ امریکا نامیده است.

دونالد ترامپ همچنین از جمهوری‌خواهان خواسته است تا سرسختانه‌تر با تلاش‌ها برای استیضاحش مبارزه کنند. رییس‌جمهور امریکا دوشنبه در حالی که نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا، گزاره‌برگی درباره شواهد موجود برای استیضاح او منتشر کرده از جمهوری‌خواهان خواست در برابر پلوسی بایستند.  دونالد ترامپ گفته دموکرات‌ها به این دلیل می‌خواهند او را استیضاح کنند که می‌دانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ توانایی شکست او را ندارند. رییس‌جمهوری امریکا از میت رامنی نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا که در روز‌های گذشته به تندی از ترامپ انتقاد کرده هم انتقاد کرده و گفته: «دموکرات‌ها متحد هستند و فردی مانند رامنی ندارند.»

نانسی پلوسی دوشنبه گزاره‌برگ و ویدئویی که در آن دلایل او برای استیضاح ترامپ تشریح شده‌اند را منتشر کرده است. در این گزاره‌برگ به طور خلاصه اقدامات ترامپ در تماس تلفنی با رییس‌جمهور اوکراین شرح داده شده است. با این حال ترامپ، ارتکاب هرگونه اشتباه را انکار کرده و تاکید دارد که در این فرآیند غیرقانونی مشارکت و همکاری نخواهد کرد.

  خسارت‌های رییس‌جمهور شدن

در میانه جنجال سیاسی بر سر استیضاح، رییس‌جمهور امریکا در اظهاراتی جنجالی مدعی شده که زیان بسیاری از رییس‌جمهور امریکا بودن دیده است. به‌گزارش فاکس بیزینس، دونالد ترامپ که پس از پایان نشست اعضای کابینه‌اش در کاخ‌سفید سخن می‌گفته، مدعی شده رییس‌جمهور بودن برای او به قیمت دو تا پنج میلیارد دلار ثروت تمام شده است. ترامپ در این باره گفته: «اگر کسب و کار خودم را ادامه می‌دادم ثروت زیادی به دست می‌آوردم، من واقعا خیلی خوب کارم را انجام می‌دادم.»

با وجود آنکه ثروت رییس‌جمهور امریکا از زمان انتخاب شدنش به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است اما او هنوز هم یکی از ثروتمندترین سیاست‌مداران حال حاضر امریکا و ثروتمندترین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. طبق برآورد مجله فوربس، خالص ثروت دونالد ترامپ ۳.۱ میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از مخالفت دموکرات‌ها با میزبانی یکی از باشگاه‌های گلف او از سران گروه ۷ در اجلاس بعدی گفته به‌دنبال محل دیگری برای برگزاری این رویداد خواهد بود. او گفته بود که قصد دارد در عمارت «دورال ریزورت» خود واقع در شهر میامی میزبان رهبران گروه ۷ باشد.

ترامپ گفته که مخالفت دموکرات‌ها با این محل برای امریکا هزینه خواهد داشت چرا که برگزاری این نشست به دلیل بالا بودن هزینه‌های امنیتی، نیاز به بودجه بسیار زیادی خواهد داشت.

دونالد ترامپ پیش از روی کار آمدن به عنوان رییس‌جمهور امریکا، از فعالان بزرگ و مشهور عرصه املاک در امریکا محسوب می‌شده است که امپراتوری او کماکان توسط خانواده‌اش مشغول به ادامه فعالیت است. آن‌طور که مجله فوربس تخمین زده است، ارزش خانه‌های دونالد ترامپ ۱۲۲ میلیون دلار است اما با در نظر گرفتن ارزش املاک و مستغلات تحت اختیار بنگاه‌های او، ترامپ دو میلیارد دلار ثروت در بخش مسکن در اختیار دارد.

 

ارسال نظر