کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۳۶

وزیر دفاع امریکا به افغانستان رفت

وزیر دفاع امریکا در سفری اعلام نشده یک‌شنبه به افغانستان رفت. به‌گزارش اسکای‌نیوز عربی، این اولین سفر مایک اسپر، به افغانستان به عنوان وزیر دفاع امریکا است. او قرار است در این سفر با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان و همچنین اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، دیدار کند. سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان در شرایطی است که اشرف غنی صبح یک‌شنبه برای ابراز همدردی با خانواده قربانیان انفجار ولسوالی «ده بالا» در ولایت ننگرهار به این ولسوالی سفر کرد. گفته شده، شمار کشته‌شدگان این حادثه به ۷۰ نفر رسیده و شمار زخمی‌ها نیز ۳۶ نفر اعلام شده است.

لغو سفر نخست‌وزیر هند به ترکیه

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، سفر خود به آنکارا را در اعتراض به موضع ترکیه در خصوص تحولات کشمیر لغو کرده است. به‌گزارش هندو، سفر نخست‎وزیر هند که قرار بود ژوئن برگزار شود به‌دلیل انتقاد شدید هند از عملیات نظامی ترکیه در سوریه، لغو قرارداد ساخت ناو جنگی برای نیروی دریایی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار و موضع آنکارا در خصوص کشمیر لغو شده است. وزارت خارجه هند اعلام کرده هیچ سفری برای مودی به ترکیه در نظر گرفته نشده است.

بررسی فرار متهمان عربستانی از امریکا

مجلس نمایندگان امریکا برای بررسی پیش‌نویسی آماده می‌شود که در آن از مدیر اطلاعات ملی خواسته شده تمامی اطلاعات مربوط به فرار عربستانی‌های تحت محاکمه از حالت طبقه‌بندی شده خارج شوند. به‌گزارش الجزیره، در این پیش‌نویس خواسته شده اطلاعات مربوط به اینکه آیا عربستان به شهروندان خود برای فرار از امریکا کمک کرده یا خیر، از حالت محرمانگی خارج شود. فاکس‌نیوز پیشتر گزارش داده بود پنج تن از دانشجویان عربستانی که به اتهامات جنایی مختلف تحت تعقیب هستند، ناپدید شده‌اند و مسوولان ریاض برای فرار به آنها کمک کردند.

اسلام‌آباد، دهلی را به نقض آتش‌بس متهم کرد

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده نیروهای هندی در بخش‌های مختلف کشمیر آتش‌بس را نقض کرده‌اند که ارتش پاکستان در واکنش ۹ سرباز هندی را کشتند. به‌گزارش ایرنا، این مقام پاکستانی مدعی شده ارتش هند در بخش‌های جورا، شاهکوت و نوسری آتش‌بس را نقض کرده و برای توجیه ادعاهای نادرست خود دروغ‌پراکنی می‌کند. اسلام‌آباد قصد دارد موارد نقض آتش‌بس را به سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه ارجاع دهد و از شورای امنیت بخواهد تا کمیسیون ویژه‌ای برای تحقیق تشکیل دهد. مناقشه هند و پاکستان بر کشمیر سابقه‌ای طولانی دارد.

 

ارسال نظر