کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۰:۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۵۳۵۰

اقتصاد عربستان در یک قدمی رکود

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی عربستان به صفر درصد نزدیک شود. به‌گزارش رویترز، کاهش تولیدات نفتی باعث خواهد شد تا بزرگ‌ترین اقتصاد خاورمیانه در یک قدمی رکود قرار گیرد. صندوق بین‌المللی پول که پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی امسال عربستان ۱.۹ درصد باشد، در گزارش جدید خود ضمن کاهش چشم گیر این رقم به تنها ۰.۲ درصد، نسبت به وقوع رکود در اقتصاد این کشور هشدار داده است. عربستان در سال‌های اخیر به‌دنبال کاهش نفت با کسری بودجه گسترده‌ای مواجه شده و همین مساله باعث انجام اصلاحات ساختاری زیادی شده است.

عراق پذیرش ۱۳هزار داعشی را رد کرد

رییس‌جمهوری عراق توافق کشورش با پذیرش ۱۳ هزار تروریست داعشی که اکنون نزد نیروهای کرد سوریه نگهداری می‌شوند را رد کرد. به‌گزارش ایرنا، مشاور رییس‌جمهوری عراق گفته برهم صالح در تماس با وزیر خارجه امریکا، توافق پذیرش 13هزار داعشی در خاک کشورش را رد کرده است.

انتصاب ۲وزیر زن در عمان

«قابوس بن‌سعید» پادشاه سلطان‌نشین عمان، با صدور دستور تاسیس دو وزارتخانه تکنولوژی و ارتباطات و امور هنری، ۲ زن را به عنوان وزیر این وزارتخانه‌های جدید منصوب کرده است. به‌گزارش خبرگزاری عمان «اونا»، احکام جدید شامل تغییراتی در منصب وزیر کشور و استاندار «مسندم» و تعدیل حکم مربوط به سال ۲۰۱۱ در خصوص تقسیم اداری و تنظیم کار استانداران بوده است.

هند رودخانه‌ها به سوی پاکستان را مسدود می‌کند

نخست‌وزیر هند گفته قصد دارد آب رودخانه‌هایی که به سوی پاکستان جریان دارد را به سوی ایالت هاریانا سرازیر کند. به‌گزارش تایمز او ایندیا، نارندرا مودی گفته: «در 70سال گذشته آب رودخانه‌هایی که متعلق به کشاورزان هاریانا بوده وارد پاکستان می‌شده است؛ اما دولت هند جریان این رودخانه‌ها به سوی پاکستان را مسدود خواهد کرد.» مودی پیشتر نیز پاکستان را به جلوگیری از ورود آب رودخانه‌ها به این کشور در کشمیر و سایر مناطق تهدید کرده بود.

قراردادهای 4‚1میلیارد دلاری روسیه و امارات

رییس‌جمهوری روسیه از امضای قراردادهای جدیدی به ارزش ۱.۴میلیارد دلار میان کشورش و امارات در سفر اخیرش به ابوظبی خبر داده است. به‌گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین در سفر به ابوظبی در نشستی با حضور نمایندگان بخش‌های تجاری دو کشور گفته فرصت‌های جدیدی در زمینه‌های فناوری دیجیتال، ارتباطات، امداد، حمل و نقل، پول، بخش مصرفی و نیز انرژی ایجاد شده است.

 

ارسال نظر