کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۵۷

ناتو: از طالبان تضمین معتبر بگیرید

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، گفته مذاکرات صلح افغانستان از سرگرفته شود، این سازمان از آن استقبال می‌کند. او در عین حال گفته رفتار طالبان نشان‌دهنده تعهد نداشتن این گروه به صلح پایدار است و ثابت می‌کند که لازم است در هرنوع توافق صلح، تضمین‌های معتبری از آنها گرفته شود. استولتنبرگ از طالبان خواسته در صورت شروع مذاکرات از خود نرمش نشان داده و از برخی خواسته‌ها و شرایط‌شان بگذرند. قرار بود پس از حدود ۹ ماه مذاکره توافق‌نامه صلح امضا شود اما ترامپ یک‌باره آن را لغو کرد.

خنثی شدن عملیات انتحاری علیه زائران اربعین

رسانه‌های عراق به نقل از فرماندهی عملیات نظامی سامرا از خنثی شدن عملیات انتحاری علیه زائران مراسم اربعین خبر دادند. بر اساس اطلاعیه فرماندهی عملیات نظامی سامرا، دو نفر قصد داشتند کمربند انفجاری خود را در جمع زائران مراسم اربعین منفجر کنند. در این اطلاعیه اعلام شده که این دو نفر وابسته به داعش بوده‌اند.

عمران خان به عربستان رفت

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه سه‌شنبه به عربستان سعودی سفر کرد. این سومین سفر عمران‌خان به عربستان سعودی در سال جاری خواهد بود. دیدارهای پیشین او ماه مه و سپتامبر انجام شده است. محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، نیز فوریه به پاکستان رفت.

فراخوان عراقی‌ها برای تظاهرات میلیونی

فعالان شبکه‌های اجتماعی در عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی بزرگی در روز جمعه (۲۵ اکتبر) فراخوان دادند. به‌گزارش اسپوتنیک، این تظاهرات در محکومیت قتل‌ها، آدم‌ربایی‌ها و ناپدید شدن افراد و سرکوب اعتراضات در عراق که از اوایل ماه جاری میلادی در استان‌های مختلف آغاز شده‌ است، برگزار می‌شود. در روزهای اخیر تصاویر و ویدئوهایی از اجساد کشته‌ها و از زخمی‌های تظاهرات قبلی، تک‌تیراندازها، بمب‌های دودزا، گاز اشک‌آور، حملات به معترضان با باتوم‌و‌حمله به تظاهرکنندگان منتشر شده است.

حکم حبس علیه عضو سلطنتی در کویت

دادستان کل کویت دستور بازداشت یکی از اعضای خاندان سلطنتی این کشور را به اتهام اهانت به یکی از افسران امنیتی در یک فایل صوتی منتشر شده صادر کرد. به‌گزارش القبس، دادستان کل کویت دستور بازداشت عبدالله السالم الصباح، نوه برادر ناتنی شیخ صباح احمد الصباح، امیر کویت را به اتهام اهانت به صالح الراشد، یکی از افسران امنیتی این کشور صادر کرد. این حکم با وجود اینکه السالم الصباح اتهامات را انکار کرده، صادر شده است.

 

ارسال نظر