کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۰۸۳

سفر «پوتین» به ریاض بعد از ۱۲ سال

رییس‌جمهوری روسیه دوشنبه (امروز) به منظور دیدار با پادشاه و ولیعهد عربستان به ریاض سفر می‌کند. به‌گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین به منظور دیدار با پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، امضای چندین توافقنامه، بررسی همکاری دوجانبه در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، صنعت و نیز همکاری نظامی به ریاض سفر کرد و این سفر تا صبح سه‌شنبه به طول می‌انجامد. رییس‌جمهوری روسیه برای نخستین‌بار بعد از گذشت ۱۲ سال به عربستان می‌رود. آخرین سفر پوتین به عربستان فوریه۲۰۰۷ بوده است.

سرمایه‌گذاری۱۰۰میلیون دلاری بانک جهانی در افغانستان

بانک جهانی اعلام کرده حدود ۱۰۰میلیون دلار به‌منظور سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش انرژی و تامین و فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات موردنیاز در دو پروژه تولید انرژی برق از گاز طبیعی، در نظر گرفته است. به‌گزارش خامه‌پرس، هنری کرالی رییس بانک جهانی در افغانستان، این سرمایه‌گذاری را گامی بزرگ در راستای توسعه اقتصاد افغانستان توصیف کرده و گفته ایجاد تسهیلات در بخش انرژی برق سبب رشد اقتصاد، افزایش اشتغال و کاهش فقر خواهد شد.

خروج امارات از فهرست سیاه مالیاتی اتحادیه اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با خارج کردن نام هفت کشور از فهرست کشورهای موسوم به بهشت مالیاتی موافقت کردند. به‌گزارش راشاتودی، از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون اتحادیه اروپا فهرستی را موسوم به فهرست خاکستری بهشت مالیاتی منتشر می‌کند که این فهرست شامل نام کشورهایی می‌شود که برخوردهای لازم را با مساله فرار مالیاتی ندارند یا اشخاص حقیقی و حقوقی مالیات کمتری به نسبت به آن چه که باید متناسب با فعالیت‌های خود پرداخت کنند، اظهار می‌کنند. کشورهایی که در این فهرست قرار می‌گیرند در روابط خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه مالیاتی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند.

صدور دستور بازگشت امریکایی‌ها از افغانستان

رییس‌جمهوری امریکا گفته به فرماندهان نظامی اطلاع داده که باید نیروهایی که ۱۹ سال است در افغانستان باقی مانده‌اند را بازگردانند. به‎گزارش الجزیره، دونالد ترامپ گفته: «امنیت و ثبات در خاورمیانه اکنون نسبت به پیش از دخالت امریکا در عراق به بهانه تسلیحات کشتار جمعی کمتر است.» ترامپ گفته: «بسیاری از سربازان خود را بی‌هیچ فایده‌ای در عراق از دست دادیم و آنجا تریلیاردها دلار هزینه کردیم. ما باید سربازان خود را از جنگ‌هایی که پایانی ندارد، خارج کنیم. ما ۱۰سال در سوریه باقی ماندیم.»

 

ارسال نظر