کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۵۴۶۴۴

پاکستان بانکداری اسلامی را توسعه می‌دهد

دولت پاکستان تصمیم گرفته که یک برنامه جامع را با هدف توسعه بانکداری اسلامی در این کشور اجرا کند. به‎گزارش تریبون، بانک دولتی پاکستان با هدف اجرای این طرح در حال پایه‌ریزی یک طرح هفت ساله و یک چارچوب جامع است که دو ماه آینده رونمایی خواهد شد. دولت پاکستان کمیته ویژه‌ای را بدین منظور تشکیل داده و در حال بررسی وام‌هایی است که تحت این چارچوب پرداخت خواهد شد. این درحالی است که سهم بازار دارایی‌های بانکداری اسلامی در کل صنعت بانکداری در پاکستان تا پایان سال مالی گذشته به ۱۴.۴ درصد در مقایسه با ۱۲.۹ درصد در ژوئن سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

ارجاع پرونده افسران خاطی عراقی به مراجع قضایی

فرماندهی عملیات مشترک عراق از ارجاع فوری پرونده افسرانی که از خشونت علیه معترضان استفاده کردند، خبر داد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، فرماندهی نظامی عراق به استفاده از زور طی درگیری‌ها با معترضان در شهرک صدر در شرق بغداد اذعان کرد. از سوی دیگر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، دستور عقب‌نشینی تمامی یگان‌های ارتش از شهرک صدر و استقرار یگان‌های پلیس فدرال به جای آنها را داد. او همچنین بر آغاز محاکمه نیروهای خاطی تأکید کرده است.

اختلاف «غنی» و «عبدالله» بر سر برکناری مقام وزارت خارجه

اشرف‌غنی رییس‌جمهوری افغانستان، صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت خارجه، را برکنار کرد ولی عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی آن را نپذیرفت. به‌گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی غنی دلیل این برکناری را اظهارات غیرمسوولانه عنوان کرده است. عبدالله با دفاع از احمدی گفته او در حمایت از روند صلح، مواضع وزارت خارجه را بیان کرده است. اخیرا هیاتی از طالبان به اسلام‌آباد سفر کرد. سخنگوی غنی گفته این نشست‌ها به روند صلح کمکی نمی‌کند. اما سخنگوی وزارت خارجه گفته بود کابل از تلاش هر کشوری برای صلح استقبال می‌کند.

رزمایش‌های بحرین و عربستان

رزمایش‌های دریایی مشترک «جسر۲۰» و «امواج۴» عربستان و بحرین در آب‌های خلیج‌فارس آغاز شدند. به‌گزارش ایسنا، این رزمایش‌ها مشارکت نیروهای هوایی و گروه پنجم پدافند هوایی عربستان و نیروهای دریایی بحرین در آب‌های خلیج‌فارس برگزار می‌شوند. دریاسالار ابراهیم محمد البلوی، فرمانده این رزمایش، هدف از رزمایش مشترک را مقابله با آنچه عملیات تروریستی به تاسیسات نفتی خوانده، اعلام کرده است. او همچنین بر حفاظت از آب‌های منطقه‌ای خلیج‌فارس، تقویت همکاری و هماهنگی میان شاخه‌های نیروهای مسلح و تبادل مهارت‌های جنگی میان نیروهای مسلح عربستان و بحرین تاکید کرده است.

 

ارسال نظر