کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۸۸

عربستان اوراق دلاری منتشر می‌کند

عربستان برای جبران کسری بودجه خود در نظر دارد اوراق قرضه مبتنی بر دلار منتشر کند. به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه گفته‌اند که عربستان برای بهره‌مندی از وام‌های ارزان و جبران کسری بودجه خود در اندیشه منتشر کردن اوراق قرضه بر حسب دلار امریکا است. این اوراق به صورت صکوک خواهند بود و مقامات عربستان تاکنون با چندین بانک برای بررسی گزینه‌های ممکن تماس گرفته‌اند.

دیدار طالبان با خلیل‌زاد در اسلام‌آباد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داده، هیات نمایندگان طالبان افغانستان به تازگی در اسلام‌آباد دیداری با فرستاده ویژه امریکا به مذاکرات صلح افغانستان داشته است. این دیدار به نوعی از زمانی که ترامپ اقدام به متوقف کردن مذاکرات با طالبان کرد، اولین رایزنی میان دو طرف به شمار می‌رود. گفته شده، هدف از این دیدار اعتمادسازی بین طرفین بوده و مذاکرات رسمی بین طرف‌ها رخ نداده است.

آلمان تجهیزات نظامی به امارات صادر می‌کند

شورای امنیت فدرال آلمان با ارسال تجهیزات نظامی و لجستیکی مربوط به سامانه موشکی پاتریوت به امارات متحده عربی موافقت کرده است. با وجود تنش‌های فزاینده در خلیج فارس و انتقادها به صادرات سلاح از سوی غربی‌ها به منطقه، دولت آلمان تجهیزات نظامی لازم برای پشتیبانی از سامانه موشکی پاتریوت امریکا در امارات را به این کشور ارسال می‌کند.

ترکیه واشنگتن را تهدید کرد

وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود تهدید کرده اگر امریکا همچنان درباره منطقه امن در شمال سوریه تعلل کند ترکیه به همکاری با این کشور پایان خواهد داد. به‌گزارش اسکای نیوز، ترکیه برای ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰کیلومتر در خاک سوریه تلاش می‌کند و آنکارا تاکید دارد که امریکا باید کاملا حمایت خود را از یگان‌های مدافع خلق کرد متوقف کند.

خیابانی در لاهه خاشقجی نام‌ گرفت

شعبه سازمان عفو بین‌الملل در هلند در یک اقدام نمادین، نام خیابانی در شهر لاهه که سفارت عربستان در آن قرار دارد را به نام خاشقجی تغییر داد. به‌گزارش ایسنا، این اقدام همزمان با نخستین سالروز قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، صورت گرفت که دوم اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد و افکار عمومی بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده یک سال از قتل خاشقجی می‌گذرد، در واقع عربستان دوست دارد این واقعه فراموش شود، اما ما آن را فراموش نمی‌کنیم.

 

ارسال نظر