کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۶۶

اعلام آمادگی امریکا برای گفت‌وگو با ترکیه

نماینده ویژه امریکا در امور سوریه در مورد ایجاد منطقه امن تاکید کرده کشورش با ترکیه توافق نظامی با جنبه‌های سیاسی داشته و در زمینه‌های زیادی از جمله بازگشت پناهجویان رایزنی می‌کند. به‌گزارش آناتولی، جیمز جفری گفته: «با ترکیه توافق نظامی با جنبه‌های سیاسی داریم و آماده‎ایم تا در زمینه‌های زیادی از جمله بازگشت پناهجویان رایزنی کنیم. ما تا جایی که ممکن است این توافق نظامی را با صداقت و سرعت اجرا می‌کنیم.»

حمله سایبری به ۳۰ سایت دولتی عراق

حادثه کم‌سابقه حمله سایبری به ۳۰ سایت دولتی که در بین آنها سایت‌های وزارت کشور، دفاع، امنیت ملی و سازمان اطلاعات عراق نیز وجود دارند، جوی از نگرانی را در عراق به وجود آورده است. به‌گزارش ایرنا، هکری که دست به این حملات سایبری گسترده زده بر خود نام Owned by M۴X Pr۰ نهاده و گفته این حملات سایبری با هدف مبارزه با فساد است و یک مهلت ۷۲ ساعته به نخست وزیر عراق داده تا کمیته‌های تحقیق و بازجویی با عوامل دخیل در فساد در کشور تشکیل دهد.

دردسر هواپیمای «بن‌سلمان» برای «عمران‌خان»

هواپیمای اختصاصی محمد بن‎سلمان ولیعهد عربستان که حامل عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، و در راه بازگشت به اسلام‌آباد بود به‌دلیل نقص فنی به نیویورک بازگشت. رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند، عمران‌خان هفته گذشته با پرواز تجاری به جده سفر کرد و سپس با هواپیمای اختصاصی که بن‌سلمان در اختیار او گذاشت راهی نیویورک شد تا در نشست‌ سالانه سازمان ملل شرکت کند. این اقدام خارج از عرف ولیعهد سعودی که بیشتر برای جلب نظر و اطمینان پاکستان همزمان با حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو و اقدامات ریاض در منطقه انجام شد، از سوی جناح مخالف دولت در پاکستان به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

امارات به ترور ۴۵۱ یمنی متهم شد

سازمان حقوق بشری رایتس رادار مستقر در آمستردام هلند با انتشار گزارشی اعلام کرد که امارات متحده عربی در چهار سال گذشته در ترور ۴۵۱ یمنی دست داشته است. به‌گزارش خلیج جدید، یمن از آغاز عملیات ائتلاف سعودی که امارات نیز در آن مشارکت داشته، شاهد زنجیره‌ای از ترورها بوده؛ بطوری که شمار آن در طول چهار سال گذشته به ۴۵۱ مورد رسیده است. از سپتامبر ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۹ میلادی ۱۱۸ غیر نظامی و ۳۳۲ نیروی نظامی و امنیتی در یمن ترور شده‌اند.

 

ارسال نظر