کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۷۸

طالبان شرکت‌کنندگان در انتخابات را تهدید کرد

گروه طالبان از شهروندان افغانستان خواسته در روز انتخابات ریاست‌جمهوری در خانه بمانند. در پی افزایش تهدیدهای این گروه، صدها حوزه رای‌گیری در روز انتخابات بسته می‌مانند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، بیش از ۷۲هزار نیروی امنیتی و انتظامی فراخوانده شدند تا شنبه تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان را بر عهده بگیرند. گرچه بخشی از این نیروها از سه‌شنبه در برخی مناطق حساس و حوزه‌های مهم رای‌گیری مستقر شده‌اند، با نزدیک شدن به روز رای‌گیری تهدیدهای طالبان افزایش یافته است.

رشد اقتصادی امارات  بیشتر می‌شود

بانک مرکزی امارات در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور افزایش پیدا کند. به‌گزارش رویترز، بانک مرکزی امارات در گزارش جدید خود از اقتصاد این کشور پیش‌بینی کرد رشد امسال این کشور معادل ۲.۸درصد باشد که این نرخ مشابه نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین‌المللی پول برای این کشور است. این بانک رشد پنج درصدی را برای بخش نفتی پیش‌بینی کرده است که در صورت تحقق، ۸۰درصد بیشتر از رشد بخش نفتی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

بن‌سلمان مسوولیت قتل خاشقجی را پذیرفت

در آستانه سالگرد قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد، ولیعهد عربستان سعودی بطور غیرمستقیم مسوولیت این رخداد را بر عهده گرفت. جمال خاشقجی از منتقدان ولیعهد عربستان سال گذشته در کنسول‌گری این کشور در استانبول ترکیه به قتل رسید و جنجالی به راه انداخت که هنوز دامان خاندان سعودی را رها نکرده است. سلطان و ولیعهد سعودی چندین بار اعلام کرده‌اند که از وقوع این جنایت بی‌خبر بوده‌اند، امری که از سوی چندین شخصیت و سازمان از جمله سیا رد شده است. با این حال بن‌سلمان در مصاحبه اخیر خود گفته از آنجا که خاشقجی تحت مسوولیت او به قتل رسیده او خود را نیز در این امر مسوول می‌داند.

پدافند ضد پهپاد امریکایی  در راه عربستان

وزارت دفاع امریکا جزییات سیستم‌های دفاع هوایی جدیدی که قصد استقرار آن در عربستان سعودی دارد را اعلام کرده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا، مدعی شده که این اقدام دفاعی است. بنا بر بیانیه پنتاگون، یک سیستم دفاع هوایی موشکی پاتریوت و چهار سیستم سنتینل به همراه حدود۲۰۰ پرسنل نظامی به عربستان اعزام می‌شوند. سنتینل یک پدافند سه بعدی متحرک است که علیه اهداف در ارتفاع پایین از جمله هلیکوپتر، موشک‌های کروز و پهپاد کاربرد دارد.

 

ارسال نظر