کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۵۳۶۱۹

سفر هیات طالبان به پکن

سخنگوی طالبان گفته اعضای این گروه با نماینده ویژه چین در مسائل افغانستان در پکن، پایتخت چین دیدار و در مورد مذاکرات صلح این گروه با امریکا گفت‌وگو کرده‌اند. این نشست پس از آنکه دونالد ترامپ در اوایل ماه جاری مذاکرات بین کشورش و طالبان را لغو کرد صورت گرفت. ایالات متحده به‌دنبال راهی برای دستیابی به صلح با شبه‌نظامیان طالبان و پیایان دادن به جنگ ۱۷ساله در افغانستان است. افغانستان در هفته پیش رو چهارمین انتخابات ریاست‌جمهوری خود را از زمان سرنگونی نیروهای طالبان در ۲۰۰۱ طالبان برگزار خواهد کرد.

پاکستان در خطر تعطیلی کارخانه‌های خودرو‌سازی

کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی تولید خودرو از سوی شرکت‌های خارجی و خطر تعطیلی آنها در پاکستان باعث شده تا موقعیت شغلی صدها هزار نفر در این کشور تهدید شود. خودروسازی در این کشور یکی از صنعت‌های پیشرو محسوب می‌شود که تقریبا ۲ میلیون فرصت شغلی به وجود آورده است. به‌گزارش رسانه‌های پاکستان، در حال حاضر حدود سه‌هزار و ۲۰۰ مرکز تولید قطعات خودرو در مناطق مختلف پاکستان وجود دارد که سالانه حدود ۵۰ میلیارد روپیه برای معیشت این کشور درآمدزایی دارد. گفته شده، کاهش ارزش روپیه باعث افزایش قیمت شده و در نتیجه کاهش چشمگیر تقاضای خرید خودرو را در این کشور به همراه داشته است.

عراق سکوی حمله به همسایگان نخواهد بود

وزیر دفاع عراق در سخنانی تأکید کرده کشورش سکویی برای اقدام نظامی علیه کشورهای همسایه نخواهد بود. به‌گزارش ایسنا، نجاح الشمری گفته: «سیاست حکومت این است که اجازه ندهیم هیچ‌گونه تجاوزی از خاک کشورمان علیه کشورهای همسایه انجام شود و ما به عدم تجاوز به کشورهای همسایه متعهد هستیم. ما باید سامانه‌های پدافند هوایی را برای مقابله با تجاوزات هوایی که کشورمان از سوی طرف‌های خارجی در معرض آنهاست، توسعه دهیم.»

دیدار امیر قطر با همتای کویتی‌اش

امیر قطر در دیدار با همتای کویتی خود در مقر اقامتش در نیویورک به بررسی روابط دوجانبه پرداخت. به‌گزارش الجزیره، تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر با صباح الاحمد الجابر الصباح همتای کویتی خود، در مقر اقامتش در نیویورک دیدار کرد و این دیدار با هدف کسب اطمینان از وضعیت جسمانی امیر کویت بعد از تکمیل معاینات پزشکی صورت گرفت. دو طرف همچنین در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن پرداختند. امیر کویت پیشتر برای انجام پاره‌ای معاینات پزشکی وارد بیمارستانی در امریکا شده بود.

 

ارسال نظر